Conducted in
term:
2023/24-L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Fixed course - Methodology of revalidation-educational work with people with multiple and severe intellectual disabilities 2.3.06.D5.08-INPKSMP
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) PEDAGOGIKA SPECJALNA
Supplementary literature
(in Polish) 1. Basiłowa T.A. , Złożone i sprzężone zaburzenia rozwojowe u dziecka : dyskurs teoretyczno-praktyczny, [w:] Osoba z niepełnosprawnością – opieka, terapia, wsparcie, (red.) Błeszyński J., Zaorska M., Wyd. UMK, Toruń 2009
2. Minczakiewicz E., Strategie aktywizujące w diagnozie i terapii dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju, [w:] Nowatorskie i alternatywne metody w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej, (red.) Dykcik W., Szychowiak B., Wyd. UAM, Poznań 2001.
Student workload
(in Polish) Wykład 15
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 30
Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego 18
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 20
Przygotowanie prac pisemnych 10
Przygotowanie do ćwiczeń 20
Przygotowanie do egzaminu
Wykonanie zadania praktycznego
Przygotowanie projektu /prezentacji 12
Study level
(in Polish) Jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) Moduł przedmiotów z wybranego zakresu pedagogiki specjalnej
EiROzNI
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 8
Mode
(in Polish) Mieszany: realizowany zdalnie i w sali
(in Polish) Realizowany w sali
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Wymagania wstępne Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii klinicznej, biomedycznych podstaw rozwojowych człowieka oraz oligofrenopedagogiki. Jest to niezbędna wiedza potrzebna d zrozumienia problematyki dotyczącej wspomagania i rewalidacji osób ze sprzężoną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
Prerequisites
(in Polish) –Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami teoretycznymi i praktycznymi pedagogiki osób ze sprzężoną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną ze szczególnym uwzględnieniem wczesnego wspomagania i ich rewalidacji
–Zapoznanie z wymiarami niepełnosprawności sprzężonej i głębokiego upośledzenia intelektualnego , jej interpretowanie oraz dobieranie metod i form pracy rewalidacyjnej
– Zwrócenie uwagi na istotne znaczenie wspomagania i rewalidacji dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i głębokim upośledzeniem umysłowym
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: