Conducted in
term:
2023/24-L
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Psychopedagogical rudiments of therapy 2.3.07.Z3.04-POPT
This course has not yet been described...
Term 2023/24-L:
None |
Supplementary literature
Term 2022/23-L: (in Polish) 1. Bogdanowicz M. i in., Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, WSiP, Warszawa 1998.
2. Darżynkiewicz K., Skowrońska M., Psychoterapeutyczna grupa nastolatków – próba zastosowania modelu poznawczo-behawioralnego, w: Zaburzenia psychosomatyczne u dzieci i młodzieży. Teoria i praktyka, red. L. Szewczyk, M. Skowrońska, Warszawa 2003.
3. Dąbrowska M., Rozesłaniec M., Korygowanie zaburzeń zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo i agresywnych w grupie socjoterapeutycznej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2004.
4. Grochulska J., Agresja u dzieci, Warszawa 1993.
5. Jones C. i in., Co wolno, a czego nie wolno terapeucie, Zagadnienia etyczne w pytaniach i odpowiedziach, Gdańsk 2005, GWP.
6. Opolska T., Potempska E., Dziecko nadpobudliwe. Program korekcji zachowań, Warszawa 1999.
7. Ranschburg J., Lęk. Gniew. Agresja, Warszawa 1993.
8. Święcicka M., Dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi, Warszawa 1996. | General: (in Polish) 1. Bogdanowicz M. i in., Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, WSiP, Warszawa 1998.
2. Darżynkiewicz K., Skowrońska M., Psychoterapeutyczna grupa nastolatków – próba zastosowania modelu poznawczo-behawioralnego, w: Zaburzenia psychosomatyczne u dzieci i młodzieży. Teoria i praktyka, red. L. Szewczyk, M. Skowrońska, Warszawa 2003.
3. Dąbrowska M., Rozesłaniec M., Korygowanie zaburzeń zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo i agresywnych w grupie socjoterapeutycznej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2004.
4. Grochulska J., Agresja u dzieci, Warszawa 1993.
5. Jones C. i in., Co wolno, a czego nie wolno terapeucie, Zagadnienia etyczne w pytaniach i odpowiedziach, Gdańsk 2005, GWP.
6. Opolska T., Potempska E., Dziecko nadpobudliwe. Program korekcji zachowań, Warszawa 1999.
7. Ranschburg J., Lęk. Gniew. Agresja, Warszawa 1993.
8. Święcicka M., Dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi, Warszawa 1996.
| Term 2023/24-L: (in Polish) 1. Bogdanowicz M. i in., Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, WSiP, Warszawa 1998.
2. Darżynkiewicz K., Skowrońska M., Psychoterapeutyczna grupa nastolatków – próba zastosowania modelu poznawczo-behawioralnego, w: Zaburzenia psychosomatyczne u dzieci i młodzieży. Teoria i praktyka, red. L. Szewczyk, M. Skowrońska, Warszawa 2003.
3. Dąbrowska M., Rozesłaniec M., Korygowanie zaburzeń zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo i agresywnych w grupie socjoterapeutycznej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2004.
4. Grochulska J., Agresja u dzieci, Warszawa 1993.
5. Jones C. i in., Co wolno, a czego nie wolno terapeucie, Zagadnienia etyczne w pytaniach i odpowiedziach, Gdańsk 2005, GWP.
6. Opolska T., Potempska E., Dziecko nadpobudliwe. Program korekcji zachowań, Warszawa 1999.
7. Ranschburg J., Lęk. Gniew. Agresja, Warszawa 1993.
8. Święcicka M., Dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi, Warszawa 1996. |
Type of course
obligatory courses
Mode
Term 2022/23-L: (in Polish) Mieszany: realizowany zdalnie i w sali | General: Online | Term 2023/24-L: (in Polish) Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Prerequisites
(in Polish) Zgromadzenie wiedzy na temat psychoterapeutycznych, socjoterapeutycznych i pedagogicznych podstaw terapii. Pogłębianie rozumienia zjawisk i mechanizmów zachodzących w obrębie postępowania diagnostyczno-terapeutycznego. Doskonalenie umiejętności profesjonalnego diagnozowania nieprawidłowości rozwojowych i projektowania działań terapeutycznych dla dzieci i młodzieży. Pogłębienie umiejętności racjonalnego i zgodnego z zasadami etyki rozstrzygania dylematów zawodowych
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: