Conducted in
term:
2023/24-Z
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Basics of mathematics education (B) 2.3.08.D5.05-INPPEM
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Supplementary literature
(in Polish) Elsner T., (2016), Konkursy matematyczne dla najmłodszych, Wrocław, Wyd. Jersz
Filip J., Rams T. (2000), Dziecko w świecie matematyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”
Klus-Stańska D., Kalinowska A. (2004), Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa
Reclik R. (2015), Tworzenie reprezentacji graficznych jako wstęp do formalnej matematyzacji, [w:] Prace monograficzne z dydaktyki matematyki. Współczesne problemy nauczania matematyki, red. H. Kąkol, Wyd. Fundacja „Matematyka dla wszystkich”, Bielsko-Biała, s. 163 – 185
Reclik R. (2013), The skill of abstracting and concretizing as a determinant of teacher’s competences in the sphere of forming mathematical notions in pupils of younger years [w:] Matematika v primárnej škole – rôzne cesty, rovnaké ciele, eds. B. Tomková, M. Mokriš, Prešovská univerzita v Prešovie, Pedagogická fakulta, Prešov, s. 201 – 205
Student workload
(in Polish) Rodzaj aktywności
Wykład 15 godz.
Ćwiczenia 15 godz.
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 15 godz.
Przygotowanie do ćwiczeń 20 godz.
Przygotowanie do egzaminu 15 godz.
Przygotowanie projektu /prezentacji 10 godz.
Inne - przygotowanie do kolokwium 10 godz.
Ogólny bilans czasu pracy studenta 100 godz.
Study level
(in Polish) studia jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) studia stacjonarne
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) semestr piąty
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Podstawowa wiedza i umiejętności matematyczne
Prerequisites
(in Polish) Celem przedmiotu jest:
C 1 – ukształtowanie u studentów poprawnego i wieloaspektowego rozumienia podstawowych pojęć matematycznych bezpośrednio związanych z treściami podstawy programowej dla wychowania przedszkolnego i edukacji w klasach I - III.
C 2 – posiadanie wiedzy i wypracowanie postaw i zachowań specyficznych dla aktywności matematycznej oraz pewnej świadomości elementów matematycznej metodologii (umiejętność wnioskowania logicznego, argumentacji, uogólniania, abstrahowania, matematyzowania, stawiania i weryfikacji hipotez).
C 3 – posiadanie wiedzy na temat praktycznych zastosowań matematyki w innych dziedzinach.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: