Conducted in
term:
2023/24-L
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Methodology of mathematics education in kindergarten and grades I-III (A) 2.3.08.D5.06-INPMEMA
This course has not yet been described...
Term 2023/24-L:
None |
Field of study
(in Polish) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Supplementary literature
(in Polish) Dąbrowski M., Pozwólmy dzieciom myśleć - O umiejętnościach matematycznych polskich trzecioklasistów, Warszawa 2008.
Gruszczyk-Kolczyńska E., E. Zielińska, Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolne, Warszawa 2014.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Dobosz K., Zielińska E., Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier?, Warszawa 1996.
Jędrzejowska E., Edukacja matematyczna dzieci na przełomie przedszkola i szkoły, W: Matematica 6. Mathematics education in primary school - tradition, inovation. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis Facultas Paedagogica 2014, Olomouc 2014.
Kalinowska A., Matematyczne zadania problemowe w klasach początkowych - między wiedzą osobistą a jej formalizacją, Kraków 2010.
Klus-Stańska D., Kalinowska A., Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004.
Moroz H., Nasza matematyka. Zabawy i gry dydaktyczne, Warszawa 1991.
Reclik R., Czy wszystko trzeba policzyć lub zmierzyć? Szacowanie w nauczaniu matematyki [w:] Współczesne problemy nauczania matematyki. Prace monograficzne z dydaktyki matematyki. red. H. Kąkol, Bielsko-Biała 2014, s. 123 – 135.
Reclik R., Nowik J., Rachunek pamięciowy w młodszych klasach szkoły podstawowej, Opole 2002.
Student workload
(in Polish) A. godziny kontaktowe:
wykład - 15h
ćwiczenia metodyczne - 15h
B. Praca własna studenta:
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych - 15h
Przygotowanie do ćwiczeń - 15h
Przygotowanie projektu /prezentacji - 15h
Razem 75h / 3 ECTS
Study level
(in Polish) studia jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) semestr 6
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu „Podstawy edukacji matematycznej”
Prerequisites
Term 2022/23-L: (in Polish) C 1 – Zapoznanie studentów z rolą, miejscem, celami i treściami nauczania matematyki w przedszkolu.
C 2 – Dostarczenie wiedzy związanej z metodami i sposobami rozwijania intuicji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem prawidłowości rozwojowych dziecka i psychopedagogicznych uwarunkowań procesów myślenia.
C 3 – Poznanie specyfiki kształtowania pojęć matematycznych u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
C 4 – Poznanie form aktywności matematycznej dzieci.
C 5 – Poznanie różnorodnych możliwości wykorzystania gier i zabaw dydaktycznych oraz współczesnych pomocy naukowych w edukacji matematycznej dzieci.
C 6 – Rozwijanie u studentów umiejętności projektowania i prowadzenia działań stymulujących rozwój intuicji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym a także umiejętności zastosowania ich w sytuacjach życiowych. | General: (in Polish) C 1 – Zapoznanie studentów z rolą, miejscem, celami i treściami nauczania matematyki w przedszkolu i szkole podstawowej (klasy I – III).
C 2 – Dostarczenie wiedzy związanej z tradycyjnymi i współczesnymi metodami kształtowania pojęć matematycznych u dzieci oraz rozwijaniem ich kompetencji matematycznych z uwzględnieniem prawidłowości rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
C 3 – Poznanie specyfiki kształtowania pojęć matematycznych u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
C 4 – Poznanie form aktywności matematycznej dzieci/uczniów
C 5 – Poznanie różnorodnych możliwości wykorzystania gier i zabaw dydaktycznych oraz współczesnych pomocy naukowych w edukacji matematycznej dzieci.
C 6 – Poznanie roli konkursów matematycznych dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej: rodzaje, zasady rozgrywania, charakter zadań, walory kształcące oraz sposoby przygotowania uczniów do udziału w konkursach. | Term 2023/24-L: (in Polish) C 1 – Zapoznanie studentów z rolą, miejscem, celami i treściami nauczania matematyki w przedszkolu.
C 2 – Dostarczenie wiedzy związanej z metodami i sposobami rozwijania intuicji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem prawidłowości rozwojowych dziecka i psychopedagogicznych uwarunkowań procesów myślenia.
C 3 – Poznanie specyfiki kształtowania pojęć matematycznych u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
C 4 – Poznanie form aktywności matematycznej dzieci.
C 5 – Poznanie różnorodnych możliwości wykorzystania gier i zabaw dydaktycznych oraz współczesnych pomocy naukowych w edukacji matematycznej dzieci.
C 6 – Rozwijanie u studentów umiejętności projektowania i prowadzenia działań stymulujących rozwój intuicji matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym a także umiejętności zastosowania ich w sytuacjach życiowych. |
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: