Conducted in
term:
2023/24-Z
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Holistic diagnosis and work with a child or student with special educational needs (A) 2.3.08.D5.07-INPDHA
This course has not yet been described...
Supplementary literature
(in Polish) Byers R., Rose R., Jak zaplanować pracę z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Opracowanie metodyczne dla nauczycieli, Warszawa, 2002.
Leśniewska K., Puchała E., Zaremba L., — Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży, Warszawa, 2011, MEN.
Osik D., Wojnarska A. (red.) , Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Lublin, 2001.
Stemplewska-Żakowicz K., Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna, GWP, Gdańsk 2009.
Rybska-Klapa J., Stępniewska-Gębik H. (red.), Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych, Wydawnictwo Libron-Filip Lohner, Kraków 2016.
Smak E., Włoch A., Garbiec M., Diagnozowanie i terapia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2015.
Student workload
(in Polish) Wykład 30
Warsztaty 30
Tutoring 5
Liczba godzin pracy studenta bez kontaktu z prowadzącymi:
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 15
Przygotowanie prac pisemnych - -
Przygotowanie do ćwiczeń 15
Przygotowanie do egzaminu 20
Wykonanie zadania praktycznego 20
Przygotowanie projektu /prezentacji 15
Inne
Ogólny bilans czasu pracy studenta 150
Liczba punktów ECTS (25 godz. = 1 punkt) 6
Education profile
(in Polish) Praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 7,8
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
(in Polish) Realizowany w terenie
(in Polish) Realizowany w terenie
Requirements
(in Polish) Zakres wiedzy z psychologii rozwojowej, pedagogiki specjalnej, teoretycznych podstaw kształcenia i wychowania
Prerequisites
(in Polish) Cele przedmiotu:
C 1 – Uzyskanie wiedzy z zakresu podstawowej terminologii i założeń teoretycznych diagnostyki pedagogicznej i oceny jako procesu wspierania rozwoju dziecka; w tym dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
C 2 – Poznanie struktury diagnozy całościowej oraz metody, technik i narzędzi diagnostycznych;
C 3 – Posiadanie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w celu dokonania diagnozy dziecka, jego potrzeb edukacyjnych, zainteresowań i określenia adekwatnych wskazań edukacyjnych i rozwojowych.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: