Conducted in
term:
2023/24-L
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Holistic diagnosis and work with a child or student with special educational needs (B) 2.3.08.D5.08-INPDHB
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Supplementary literature
(in Polish) Literatura uzupełniająca:
1. Chermont-Carroy S., Zrozum rysunki dziecka, czyli jak interpretować rysunki małych dzieci, Wyd. „Ravi”, Łódź 2005.
2. Stemplewska-Żakowicz K., Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna, GWP, Gdańsk 2009.
3. Rybska-Klapa J., Stępniewska-Gębik H. (red.), Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych, Wydawnictwo Libron-Filip Lohner, Kraków 2016.
4. Smak E., Włoch A., Garbiec M., Diagnozowanie i terapia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2015.
Study level
(in Polish) Jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) Praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 7, 8
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Zakres wiedzy z psychologii rozwojowej, pedagogiki specjalnej, teoretycznych podstaw kształcenia i wychowania
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: