This course is not currently conducted!
ISCED code: 0110
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Ecological education in pre-schools and grades I-III 2.3.46.D2.03-KWEE
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Supplementary literature
General: (in Polish) Bałachowicz J., K. V. Halvorsen K. V., A. Witkowska-Tomaszewska, Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli. Perspektywa teoretyczna, (red.),Warszawa 2015
Łukaszewicz R., Edukacja z wyobraźnią jako kreatywne przekraczanie: od końca wizji do końca wizji, Warszawa 1999.
Banaszak J. Wiśniewski H. ,Podstawy ekologii, Bydgoszcz 1999.
A. Korwin – Szymanowska, E. Lewandowska, PROJEKTOWANIE I EWALUACJA TERENOWYCH ZAJĘĆ PRZYRODNICZYCH W KLASACH POCZĄTKOWYCH, w: EDUKACJA ŚRODOWISKOWA W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI w perspektywie praktycznej, A. Korwin-Szymanowska, E. Lewandowska, L. Tuszyńska, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2015
| Term 2022/23-Z: (in Polish) Parczewska T., Edukacja ekologiczna w przedszkolu, Lublin 2009.
Paśko I. Kształtowanie postaw proekologicznych uczniów klas I-III szkół podstawowych, WAP, Kraków 2003.
Łukaszewicz R., Edukacja z wyobraźnią jako kreatywne przekraczanie: od końca wizji do końca wizji, Warszawa 1999.
Aktualne strony internetowe MEN, MNiSW, Stowarzyszeń i Fundacji proekologicznych i prośrodowiskowych. |
Student workload
(in Polish) A. Godziny kontaktowe:
Udział w zajęciach - Wykłady - 15h, Warsztaty - 15h
B. Praca własna studenta:
przygotowanie się do zajęć - 10h,
wykonanie zadania praktycznego - 5h
przygotowanie się do egzaminu - 5h
Study level
(in Polish) jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) Studia stacjonarne
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) VI
Mode
General: Online | Term 2022/23-Z: (in Polish) Realizowany w sali Online |
Requirements
(in Polish) Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu podstaw edukacji ekologicznej w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej, dydaktyki ogólnej, podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Prerequisites
General: (in Polish) Opanowanie przez studentów wiedzy merytorycznej i metodycznej dotyczącej wczesnoszkolnej edukacji społeczno–przyrodniczej.
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności w stosowaniu wiedzy merytorycznej i metodycznej w sytuacjach dydaktycznych na poziomie wczesnoszkolnym.
Rozwijanie motywacji do aktywnego i kreatywnego uczestnictwa na rzecz ochrony, kształtowania środowiska człowieka. | Term 2022/23-Z: (in Polish)
Ukazanie studentom relacji dzieci w wieku przedszkolnym i w młodszym wieku szkolnym z otaczającą je przyrodą w kontekście
elementów składowych środowiska życia człowieka jako struktury, wzajemnych powiązań i wartości, biorąc pod uwagę aspekt wspierania
kreatywnych procesów nauki.
- wyposażenie studentów (jako przyszłych nauczycieli) w wiedzę i kompetencje z zakresu edukacji ekologicznej, której rolą jest
doprowadzenie jej uczestników do zdobycia wiadomości, umiejętności, kompetencji praktycznych, koniecznych do odpowiedzialnego
uczestnictwa w rozwiązywaniu problemów ekologicznych bliskich i dalekich dziecku.
- poznanie struktury, powiązań i funkcjonowaniu przyrody w rozumieniu, że człowiek jest jej częścią
|
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: