This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Pedagogical innovations 2.3.46.D2.04-KWIP
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika
Supplementary literature
(in Polish) 1. Schulz R. (red.), Kształcenie dla innowacji pedagogicznych, Wydaw. Uniwersytetu im. M. Kopernika, Toruń 1992.
2. Schulz R., Teoretyczne podstawy twórczości pedagogicznej, CDN, Warszawa 1990.
3. Nęcka E., Psychologia twórczość, GWP, Gdańsk 2003.
4. Wereszczyńska K., Aktywność – ujęcie teoretyczne w zarysie pedagogicznym i psychologicznym, w; Wybrane aspekty procesu kształcenia w reformującej się szkole, red. E. Smak, K. Wereszczyńska, M. Ganczarska, Wydaw. Nowik, Opole 2011.
5. Witryny Internetowe szkół podstawowych, bazy kuratoriów oświaty, Bazy naukowe UO, materiały medialne.
Student workload
(in Polish) Liczba punktów ECTS dla przedmiotu: 2
2x25 godz. =1 pkt. ECTS = 50 godzin
50 godzin w tym:
- Wykład: 15 godzin
- Ćwiczenia – konwersatoria, dyskusja, metody aktywizujące: 15 godzin
- Analiza zadanych materiałów źródłowych:15 godzin
- Projekt indywidualny: 5 godziny
Study level
(in Polish) Stopień II stopień magisterskie uzupełniające
Education profile
(in Polish) KWWP- Kształcenie wczesnoszkolne i wychowanie przedszkolne
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) semestr letni - 4
Requirements
(in Polish) Wiadomości: Student powinien posiadać wiedzę z pedagogiki ogólnej, teoretycznych podstaw kształcenia i wychowania, diagnozy pedagogicznej, pedeutologii. Powinien dysponować podstawową wiedzą z zakresu prawa oświatowego i zarządzania oświatą oraz przedmiotów społecznych, jak: socjologia, psychologia.
Prerequisites
(in Polish) W ramach realizowanego kursu Innowatyki Pedagogicznej student pozna:
teoretyczne założenia i terminologię wypracowaną przez pedagogikę innowacyjności i innowatykę pedagogiczną, a także wybrane treści i pojęcia z pokrewnych dyscyplin, które stanowią dopełnienie i rozszerzenie dla treści przedmiotowych w zakresu takich subdyscyplin jak: pedagogika twórczości, innowacyjne zarządzanie. Zna założenia nurtu progresywizmu, nowego wychowania, pedagogiki alternatywnej i pedagogiki krytycznej, emancypacyjnej. Zna historię i założenia organizacyjno – edukacyjne szkół autorskich, szkół twórczych i artystycznych.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: