This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Inclusive education in grades I-III 2.3.46.Z2.03-KWEW
This course has not yet been described...
(in Polish) Dyscyplina
(in Polish) pedagogika
Field of study
(in Polish) Pedagogika
Supplementary literature
(in Polish) O`Regan F. J., Jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Liber, Warszawa 2005.
Osik D., Wojnarska A., Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2001.
Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe MEN, Warszawa 2010.
Pilecka W., Rutkowski M. (red.), Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w drodze ku dorosłości: psychopedagogiczne
podstawy edukacji, rewalidacji i terapii trudności w uczniu się, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2009.
Sipowicz K., Pietras T., Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej), Wrocław 2017, Wydawnictwo Continuo.
Watkins A. (red.), Kluczowe zasady służące promocji jakości w edukacji włączającej. Zalecenia dla decydentów, Europejska Agencja
Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, 2009.
Wojdyła E. (red.), Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: materiały dla nauczycieli,
MEN, Warszawa 2010.
Wyczesany J., Mikrut A. (red.), Kształcenie zintegrowane dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, W N Akademii Pedagogicznej,
Kraków 2002.
Wyczesany J., Gajdzica Z., Uwarunkowania edukacji i rehabilitacji uczniów o specjalnych potrzebach w rozwoju, W N Akademii
Pedagogicznej, Kraków 2006.
Student workload
(in Polish) Wykład 9 g.
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 9 g.
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 10 g.
Przygotowanie do ćwiczeń 10 g.
Przygotowanie projektu /prezentacji 12 g
Study level
(in Polish) Magisterskie
Education profile
(in Polish) Ogólnoakademicki
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) Trzeci
Requirements
(in Polish) Brak wymagań
Prerequisites
General: (in Polish) Uzyskanie wiedzy w zakresie koncepcji teoretycznych oraz terminologii dotyczącej edukacji włączającej. Uzyskanie wiedzy dotyczącej
podstaw prawnych udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Uzyskanie wiedzy dotyczącej możliwości prowadzenia oddziaływań w zakresie kształcenia, wychowania i terapii wobec dzieci i uczniów
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. | Term 2022/23-Z: (in Polish) Uzyskanie wiedzy w zakresie koncepcji teoretycznych oraz terminologii dotyczącej edukacji włączającej. Uzyskanie wiedzy dotyczącej
podstaw prawnych udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Uzyskanie wiedzy dotyczącej możliwości prowadzenia oddziaływań w zakresie kształcenia, wychowania i terapii wobec dzieci i uczniów
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
|
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: