Conducted in
term:
2023/24-Z
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Special and therapeutic education 2.3.46.Z2.03-POPST
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z terapeutyczną
Supplementary literature
(in Polish) 1. Głodkowska J., (2000) Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Warszawa: Wyd. WSiP.
2. Kielin J., (1999) Rozwój daje radość, Gdańsk: Wyd. GWP.
3. Kielin J., (2002) Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego, Gdańsk: Wyd. GWP.
4. Kosakowski Cz. (red.), (2001) Nauczanie i wychowanie osób upośledzonych umysłowo, Toruń: Wyd. Akapit.
5. Pilecka W., Rutkowski M., (2009) Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w drodze ku dorosłości, Kraków: Wyd. Impuls.
6. Sowa J., Wojciechowski W., (2001) Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym, Rzeszów: Wyd. Fosze.
7. Szluz B., (2006) Pomoc dzieciom i młodzieży niepełnosprawnym intelektualnie, Rzeszów: Wyd. Fosze.
8. Tomkiewicz-Bętkowska A., (2015) ABC pedagoga specjalnego. Razem łatwiej. Nowe doświadczenia, Kraków, Wyd: Impuls.
9. Wojciechowski F., (2007) Niepełnosprawność, rodzina, dorastanie, Warszawa: Wyd. Akademickie Żak.
Student workload
(in Polish) Wykład 18
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 18
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 15
Przygotowanie do ćwiczeń 20
Przygotowanie do egzaminu 40
Inne 14
Study level
(in Polish) I
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) III
Requirements
(in Polish) Posiadanie wiedzy z zakresu przedmiotów ogólnych i specjalistycznych realizowanych na 1 roku studiów.
Prerequisites
(in Polish) C 1 - Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami teoretycznymi i praktycznymi z zakresu pedagogiki specjalnej i terapeutycznej.
C2 - Prawidłowe posługiwanie się terminologią dotyczącą pedagogiki specjalnej i terapeutycznej
C 3 - Charakterystyka wybranych niepełnosprawności w kontekście biopsychospołecznym.
C 4 - Zapoznanie studentów ze specyfiką pracy pedagogiczno - terapeutycznej w kontekście subdyscyplin pedagogiki specjalnej.
C5 - Kształtowanie właściwej postawy wobec niepełnosprawności i problemów osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: