This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Psychology
Work and organisational psychology 2.5-PSPRORG
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Psychologia
Supplementary literature
(in Polish) Bajcar, B., i wsp. (2006). Psychologia preferencji i zainteresowań zawodowych. Link: https://pracownik.kul.pl/files/10244/public/psych_pref_zaw.pd
Łuczak, A. (2002). Wymagania psychologiczne w doborze osób do zawodów trudnych i niebezpiecznych. Warszawa: CIOP
Klasyfikacja zawodów i specjalności: Link: https://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci
Student workload
(in Polish) Liczba punktów ECTS:5*
• udział w wykładach: 15 godzin,
• udział w konwersatoriach: 15godzin,
• przygotowanie do konwersatoriów: 20godzin,
• zadania do samodzielnego wykonania poza go-dzinami zajęć: 20 godzin,
• realizacja zadań projektowych: 30 godzin,
• udział w konsultacjach z nauczycielem: 10 go-dzin,
• samodzielne przygotowanie do egzaminu i obec-ność na egzaminie: 25h.
Suma 135 godzin = 5 punktów ECTS
* 1 Punkt ECTS = 25-30 h. pracy studenta
Study level
(in Polish) Studia magisterskie
Type of course
obligatory courses
obligatory courses
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) Semestr 3
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Wiedza z zakresu teorii psychologii ogólnej i psychologii rozwoju człowieka.
Zainteresowanie realiami karier zawodowych i czynnikami determinującymi ich przebieg.
Podstawowa orientacja w aktualnej rzeczywistości społecznej i gospodarczej.
Prerequisites
(in Polish) Cele przedmiotu:
1. W zakresie wiedzy:
a) dostarczenie wiedzy z zakresu rozwoju zawodowego i zawodowego funkcjonowania człowieka dorosłego;
b) poznanie świata zawodów i klasyfikacji zawodów i specjalności a także wymagań na stanowiskach pracy; omówienie projektów wybranych stanowisk pracy z uwzględnieniem ich charakterystyki z perspektywy ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy na przykładach ich funkcjonowania w przedsiębiorstwach;
c) przedstawienie uwarunkowań zachowań pracowników w strukturze organizacji.
2. W zakresie umiejętności:
a) rozwinięcie umiejętności rozpoznawania i analizy czynników wywierających wpływ na planowanie ścieżki kariery oraz wybór zawodu i zachowania pracowników w organizacji;
b) rozwinięcie umiejętności diagnozowania środowiska pracy.
3. W zakresie kompetencji:
a) uświadomienie roli psychologa pracy i organizacji w kształtowaniu zachowań pracowników i zwiększaniu efektywności pracy.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: