Conducted in
term:
2023/24-Z
ISCED code: 0313
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Psychology
Psychology of individual differences 2.5-PSROZNIC
This course has not yet been described...
(in Polish) Dyscyplina
(in Polish) psychologia
Field of study
(in Polish) Psychologia
Supplementary literature
General: (in Polish) 1. Asbury, K., Plomin, R. (2015). Geny i edukacja. Wydawnictwo Naukowe PWN.
2. Gulla, B. (2021). Wrażliwość człowieka. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
3. Matczak A. (1994). Diagnoza intelektu. PAN.
4. Oniszczenko, W. (2008). Genetyka zachowania a osobowość. DOCTRINA Studia Społeczno-Polityczne, 5, s. 137-147.
5. Oniszczenko, W. (2005). Genetyczne podstawy ludzkich zachowań. Przegląd badań w populacji polskiej. GWP.
6. Rogowska, A. (2015). Synaesthesia and individual differences. Cambridge University Press.
7. Rogowska, A., Nowak, P., Kwaśnicka, A. (2021). Healthy Behavior as a Mediator in the Relationship Between Opti-mism and Life Satisfaction in Health Sciences Students: A Cross-Sectional Study. Psychology Research and Behavior Management, 14, 1877-1888. https://doi.org/10.2147/PRBM.S335187
8. Sullivan, B. (2020). Więcej niż DNA. Wydawnictwo Słowne.
9. Zawadzki, B. (2002). Temperament – geny i środowisko. GWP. | Term 2022/23-Z: (in Polish) 1. Asbury, K., Plomin, R. (2015). Geny i edukacja. Wydawnictwo Naukowe PWN.
2. Gulla, B. (2021). Wrażliwość człowieka. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
3. Matczak A. (1994). Diagnoza intelektu. PAN.
4. Oniszczenko, W. (2008). Genetyka zachowania a osobowość. DOCTRINA Studia Społeczno-Polityczne, 5, s. 137-147.
5. Oniszczenko, W. (2005). Genetyczne podstawy ludzkich zachowań. Przegląd badań w populacji polskiej. GWP.
6. Rogowska, A. (2015). Synaesthesia and individual differences. Cambridge University Press.
7. Rogowska, A., Nowak, P., Kwaśnicka, A. (2021). Healthy Behavior as a Mediator in the Relationship Between Optimism and Life Satisfaction in Health Sciences Students: A Cross-Sectional Study. Psychology Research and Behavior Management, 14, 1877-1888. https://doi.org/10.2147/PRBM.S335187
8. Sullivan, B. (2020). Więcej niż DNA. Wydawnictwo Słowne.
9. Zawadzki, B. (2002). Temperament – geny i środowisko. GWP. |
Student workload
(in Polish) Wykład:
• udział w wykładach 30 h
• przygotowanie do wykładów (studiowanie li-teratury) 30 h
• przygotowanie do egzaminu 30 h
Konwersatoria:
• udział w zajęciach 30 h
• przygotowanie do konwersatoriów (studiowa-nie literatury) 30 h
Study level
(in Polish) Studia magisterskie
Type of course
General: obligatory courses obligatory courses | Term 2022/23-Z: obligatory courses |
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 3
Requirements
(in Polish) Wiedza z zakresu psychobiologii, psychologii ogólnej emocji i motywacji oraz psychologii procesów poznawczych.
Prerequisites
General: (in Polish) Cele przedmiotu:
- w zakresie wiedzy zapoznanie studenta z wybranymi teoriami temperamentu, cech osobowości oraz zdolności oraz wybranymi metodami ich pomiaru
- w zakresie umiejętności : posiada umiejętność przeprowadzenia diagnozy różnic indywidualnych (określonych cech temperamentu, osobowości, zdolności) wybranym narzędziem badawczym; potrafi wybrać narzędzie, przeprowadzić badanie, obliczyć wyniki i zinterpretować ich znaczenie w świetle wiedzy teoretycznej oraz danych z wywiadu z osobą badaną
- w zakresie kompetencji : wykazuje gotowość w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań badawczych w zakresie diagnozy różnic indywidualnych; angażuje się we współpracę i potrafi wykazać zaangażowanie w realizowanie takich badań psychologicznych; wykazuje świadomość w zakresie zasad etyki zawodowej w procesie diagnostycznym | Term 2022/23-Z: (in Polish) Wymagania wstępne: wiedza z zakresu psychobiologii, psychologii ogólnej emocji i motywacji oraz psychologii procesów po-znawczych. |
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: