Uniwersytet Opolski - Central Authentication SystemYou are not logged in | log in
Study programmes > All studies > Game Studies > (in Polish) Game Studies, II stopień, 2-letnie, stacjonarne

(in Polish) Game Studies, II stopień, 2-letnie, stacjonarne (1-PRK-GAM-S.M.2)

(in Polish: Game Studies, II stopień, 2-letnie, stacjonarne)
M.A. degree
Daily (Full-time), 2 years
Language: Polish

 Czego uczy się na kierunkuGame studies?

Uczestnicy studiów przyjrzą się grom jako produktom kultury towarzyszącym ludzkości od początków cywilizacji, jak i jako medium narracyjnemu, umożliwiającemu tworzenie i przekazywanie opowieści. Studia pozwolą także na uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie mitosfery i ikonosfery związanej z grami, jak również uzyskanie szeroko rozumianego kontekstu kulturowego badań nad grami.         

Studnia II stopnia na kierunku Game studies koncentrować się będą na analizie gier i ich rynku jako zjawiska kulturowego i cywilizacyjnego, jak i ich niezwykłej popularności w ostatnich kilku dekadach. W odróżnieniu od studiów I stopnia, pozwolą na zaoferowanie kandydatom szerokiego wachlarza narzędzi kulturoznawczych i antropologicznych potrzebnych w procesie badania i krytyki gier jako tekstów kultury, kładąc mniejszy nacisk na skonkretyzowane kompetencje związane z procesem kreatywnym i wydawniczym gier jako produktów rynkowych. Uszczegółowienie i pogłębienie wiedzy zapewniają zajęcia fakultatywne, wybierane przez studenta z puli oferowanej przez Instytut Polonistyki i Kulturoznawstwa oraz inne wydziały Uniwersytetu Opolskiego. 

Działalność studencka

Studenci kierunku Game studies mają szansę rozwoju pasji i zainteresowań w ramach organizacji studenckich. Są to przede wszystkim koła naukowe m.in.: Koło Naukowe Kulturoznawców, Koło Naukowe Teatrologów, Koło Naukowe Literatury Współczesnej, Koło Naukowe Literatury i Kultury Modernizmu, Koło Naukowe Onomastów, Koło Naukowe Staropolskie „Gryf”.

Studenci mają możliwość wyjazdu na stypendia do innych ośrodków naukowych (także uczelni zagranicznych) w ramach programu Erasmus oraz MOST. Najaktywniejsi studenci otrzymują stypendia naukowe, mogą też wybrać indywidualny plan studiów (IPS) bądź indywidualną organizację studiów (IOS), w ramach których student ma możliwość pracowania pod bezpośrednią opieką pracownika naukowego.

Możliwość udziału w prężnie działającym ruchu studenckim oraz praktyki w rozmaitych placówkach i instytucjach kulturalnych zapewniają doświadczenie potrzebne w przyszłej pracy zawodowej.

Sylwetka absolwenta

Absolwent studiów II stopnia uzyskuje tytuł zawodowy magistra i jest przygotowany do organizowania pracy, podejmowania samodzielnych decyzji, kompetentnej obsługi petentów oraz prowadzenia spraw instytucji. 

Absolwenci Game studies (II stopnia) znajdują zatrudnienie m.in.:

  • na szerokim i niezwykle współcześnie aktywnym rynku kreatywnym i wydawniczym gier,
  • mediach publicznych, instytucjach i urzędach kultury
  • branży PR,
  • w reklamie. 

Kontynuowanie nauki

Absolwent studiów II stopnia na kierunku Game studies może kontynuować naukę na studiach doktoranckich.

Szczegółowe informacje o kierunku: 

Wydział Filologiczny 
http://gs.wfil.uni.opole.pl/

Qualification awarded:

(in Polish) Magisterium z Game studies

Access to further studies:

-

Professional status:

Learning outcomes

None

Admission procedures:

Visit the following page for details on admission procedures: https://rekrutacja.uni.opole.pl