English for Tourism, practical profile (1-PRK-JAT-S.L.3.PP)(in Polish: Język angielski w turystyce - profil praktyczny, I stopień, 3-letnie, stacjonarne) | |
Bachelor's degree studies full time, 3 years Language: Polish | Jump to: Opis ogólnySTUDIUJ JĘZYK ANGIELSKI W TURYSTYCE NA PROFILU PRAKTYCZNYM Język angielski w turystyce – profil praktyczny to nowoczesny i pionierski w skali kraju projekt Uniwersytetu Opolskiego, który łączy w sobie typowe zajęcia o charakterze akademickim na Uniwersytecie z całym szeregiem praktycznych ćwiczeń, konwersatoriów i praktyk zawodowych, odbywających się poza murami UO – w środowiskach typowych dla branży turystycznej. Pierwsze trzy semestry studiów są podzielone na dwie części: akademicką (10 tygodni zajęć na UO) i praktyczną (pozostała część semestru).W ramach tych semestrów studenci realizują łącznie 450 godzin praktyk zawodowych. W semestrze 4 studenci przechodzą staż (łącznie 480 godz.) w hotelach, biurach turystycznych, biurach podróży lub usługach administracyjnych w wybranych przedsiębiorstwach turystycznych. W semestrze 5 i 6 studenci pracują nad pracą dyplomową osadzoną w profilu praktycznym. Oprócz przedmiotów podstawowych związanych z rozwijaniem umiejętności językowych w języku angielskim, który na 3 roku osiąga poziom zaawansowania C1, studenci poznają tajniki funkcjonowania szeroko pojętego przemysłu turystycznego, między innymi takie zagadnienia jak: – podstawy turystyki oraz hotelarstwa Dodatkowo, studenci rozwijają drugi język obcy na poziomie B2. Typowo akademicką część studiów prowadzą wyłącznie pracownicy Wydziału Filologicznego UO – najwyższej klasy specjaliści od nauczania sprofilowanego języka angielskiego, natomiast branżową część studiów prowadzą zarówno wykładowcy akademiccy (zatrudnieni poza Wydziałem Filologicznym UO) jak i praktycy (przedsiębiorcy), w większości albo pracujący na co dzień albo regularnie współpracujący z przemysłem turystycznym. Część z zajęć odbywa się wręcz w siedzibach hoteli, w biurach podróży współpracujących z Uniwersytetem w rozmaitych projektach edukacyjnych, a także w plenerze (np. pilotaż turystyczny). Zajęcia na studiach stacjonarnych odbywają się od poniedziałku do piątku. Wybrane zajęcia prowadzone są w formule zdalnej, pozostałe w salach wykładowych UO. Wszyscy wykładowcy są dostępni dla studentów na dyżurach w celu omówienia kwestii merytorycznych odnoszących się do poszczególnych przedmiotów. Studia licencjackie kończą się obroną licencjacką i uzyskaniem stopnia licencjata. Dla osób pragnących kontynuować edukację na studiach II stopnia, Uczelnia oferuje szereg magisterskich studiów filologicznych lub niefilologicznych, które mogą okazać się przydatne do pracy w branży turystycznej. ZALETY STUDIÓW PRAKTYCZNYCH Najważniejszą cechą wyróżniającą ten typ studiów spośród wszystkich innych typowo akademickich jest ich praktyczny charakter, tj. łączenie zajęć akademickich, podczas których zdobywa się szereg kompetencji niezbędnych do pracy w turystyce, z praktykami zawodowymi w branży turystycznej w trakcie pierwszych czterech semestrów. Uczelnia współpracuje z opolskimi hotelami (m.in. z Hotelem ‘Kamienica’), z biurami podróży (m.in. ‘Almatur’ i ‘Retman’), a także z przewoźnikiem turystycznym i biurem turystycznym ‘Sindbad S.A.’ – największym przewoźnikiem międzynarodowym w Polsce i jednym z największych w Europie! Dodatkowo, i to już na I roku studiów, studenci odbywają obowiązkowy 36-godzinny kurs na wychowawcę wypoczynku, w trakcie którego nabywają stosowne kompetencje do pracy z dziećmi i młodzieżą na zorganizowanych koloniach i obozach. Za tę część edukacji odpowiadają doświadczeni wykładowcy z Instytutu Nauk Pedagogicznych UO oraz ze Studium Wychowania Fizycznego oraz praktycy – ratownicy medyczni (prowadzący warsztat udzielania pierwszej pomocy medycznej). Kurs na wychowawcę wypoczynku kończy się certyfikatem Kuratorium Oświaty. PERSPEKTYWY WYJAZDOWE: MOBILNOŚĆ, STAŻE Nasi studenci mogą uczestniczyć w programie wymian Erasmus+ oferowanym przez Uniwersytet Opolski, który pozwala na studiowanie za granicą przez jeden lub dwa semestry, rozwijając umiejętności komunikacji w języku obcym, poznając kulturę odwiedzanego kraju i zdobywając zawodową wiedzę przy pomocy języka obcego. Mamy partnerów, między innymi, w Chorwacji, na Cyprze, w Czechach, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Łotwie, Litwie, Macedonii, Malcie, Niemczech, Rumunii, Serbii, Słowacji, Turcji, na Węgrzech i we Włoszech. Studenci mogą również brać udział w wizytach studyjnych związanych z programem studiów i odbywać staże za granicą. (więcej informacji na stronie www.erasmus.uni.opole.pl). PERSPEKTYWY KARIERY ZAWODOWEJ Absolwenci kierunku Język angielski w turystycesą przygotowani do pracy w szeroko pojętym przemyśle turystycznym, szczególnie w tych jego sektorach, w których konieczna jest praktyczna znajomość języka angielskiego na poziomie biegłym komunikacyjnie i znajomość drugiego języka obcego. Mogą to być rozmaite hotele, hostele, motele, pensjonaty turystyczne, biura podróży, agencje turystyczne, przewoźnicy turystyczni, biura/centra informacji turystycznej oraz PTTK, oddziały w biurach lokalnych, krajowych i międzynarodowych przedsiębiorstw turystycznych. Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami. SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O KIERUNKU Wydział Filologiczny http://wfil.uni.opole.pl/jezyk-angielski-w-turystyce/ Cudzoziemcy Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292 Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą) adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9 45-054 m. Opole |
Qualification awarded:
Access to further studies:
Professional status:
Learning outcomes
Full qualification at the sixth level of the Polish Qualification Framework.
Undergraduate of English for Tourism knows and understands:
• the position and importance of the English language and philological studies in the business, cultural, economic, IT and legal spheres, with particular emphasis on tourist service
• vocabulary, grammar, structures and stylistics in English at
• C1 level; specialist English language used in servicing tourist traffic
• techniques used in negotiation, communication, delivering presentations, analyzing and interpreting texts
• specific terminology and techniques used in writing, critical analysis, listening, speaking and reading in English to solve specific problems; ways of expressing specific types of information
• linguistic, legal and ethical conditions of one's professional activity resulting from the studied discipline
• the principles of copyright and its protection in relation to various products of culture
• principles of organization and functioning of institutions related to tourism
• legal and economic conditions for the functioning of institutions related to tourism
• methods of diagnosing the needs of recipients of promotional and advertising activities in tourism and assessing the quality of services, taking into account psychological, sociological and marketing aspects
• methodology of performing tasks, standards, procedures and good practices used in tourism
• geographic, historical and cultural aspects necessary for the service of tourism, including art history
• genre, pragmatic and stylistic rules of spoken and written genres of expression, typical for servicing tourist traffic
Undergraduate of English for Tourism can:
• use various phrases, structures and stylistic rules to formulate and solve problems or to complete tasks of a formal or professional nature, both in writing and orally
• be innovative in solving tasks through the right selection, assessment and analysis of the information obtained
• recognize and write various types of specialist texts and create their own consistent and logical arguments and formulate conclusions
• conduct basic research, search, analysis, select and use information using various sources, methods and IT skills
• independently search, analyze, evaluate, select and use information from written and electronic sources and develop professional skills related to tourism
• independently plan, organize and implement typical tourism-related projects
• read, listen to and create texts in English, and prepare presentations on topics related to the management of tourist traffic, using formal sources
• use English at C1 level, paying particular attention to specialized vocabulary, professional terms, technical terms, jargon, pronunciation, etc., especially while listening, writing, reading and speaking
• formulate research problems and use appropriate tools and methods to analyze them and discuss them with other specialists
• participate in debates, negotiations and conversations, and present and evaluate various opinions and positions related to a given topic
• express oneself in a consistent and precise way, both in speech and in writing (in Polish and English), on topics related to selected issues related to tourist service, using both the achievements of philological sciences and other disciplines
• participate in business communication related to the handling of tourist traffic (creating correspondence, conducting conversations, preparing documentation, etc.), in Polish and English
• undertake group activities aimed at developing language skills and study techniques ensuring success in study and work
• plan and organize work individually and in a team
• organize leisure time for children and youth
• independently plan and implement one's own lifelong learning
• use a second foreign language at B2 level
Undergraduate of English for Tourism is ready to:
• set priorities when carrying out various tasks related to study and work
• critically assess and solve problems arising from the implementation of tasks; act in stressful situations such as public speaking, giving presentations or debating
• critically assess one's own competences and knowledge and continuous improvement of one's skills, including language skills, in the course of implementing professional activities
• accept linguistic and cultural differences and recognize them as natural professional conditions
• participate in various forms of cultural life and international events, (co-) organizing open public events, discussions and presentations
• respect the principles of professional ethics and develop one's own language skills in the field of English through lifelong learning
• undertake individual and team actions to improve the quality of own work.