Uniwersytet Opolski - Central Authentication SystemYou are not logged in | log in

Social work (2-KRK-PPS-Z3)

(in Polish: Praca socjalna)
Licencjat
part-time, 3 years
Language: Polish

Informacje ogólne

Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego zajmuje się działalnością dydaktyczną i badawczą. Jeśli chcesz być dobrze przygotowany do życia i zawodu, ciekawie spędzić studia, odbyć ciekawe praktyki i „staże”, w Polsce (część z nich realizować w ramach programu „Most” na innych uczelniach w kraju) i za granicami naszego kraju (np. w ramach programu ERASMUS), to wybierz studia na Wydziale Nauk Społecznych w Uniwersytecie Opolskim.

Czego uczy się na Pracy Socjalnej?

Studia przygotowują do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, organizatorów i animatorów pomocy społecznej i samopomocy, do różnorodnych działań społecznych w zakresie zaspokajania potrzeb życiowych podopiecznych, zapobiegania i wychodzenia z trudnych sytuacji życiowych, poprawy jakości życia, a także do działania społecznego w różnorodnych grupach i środowiskach.


Posiadane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe:

Posiada pełne kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania zawodu pracownika socjalnego w świetle przepisów o pomocy społecznej.W klasyfikacji zawodów i specjalności zawód pracownika socjalnego jest pod kodem 341205.  Posiada kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą oraz dorosłymi, a także seniorami, która ma na celu umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są oni w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości.
Może kontynuować kształcenie na studiach II stopnia – magisterskich


Absolwent kierunku Praca socjalna posiada kompetencje specjalizacyjne:

  • Potrafi opracowywać i wdrażać lokalne i regionalne strategie rozwiązywania problemów społecznych, organizować lokalną sieć wsparcia społecznego, przygotowywać, realizować i dokonywać ewaluacji projektów socjalnych.
  • Potrafi podejmować działania zmierzające do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin, ich integracji ze środowiskiem, potrafi organizować różnorodne formy samopomocy.
  • Potrafi organizować współdziałanie placówek oświatowych, opiekuńczych, socjalnych z rodziną i środowiskiem lokalnym, organizacjami pozarządowymi oraz opracowywać i wdrażać programy profilaktyczne.
  • Potrafi diagnozować i prognozować zjawiska rzeczywistego i potencjalnego zagrożenia rozwoju dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz realizować zadania specjalistycznego doradztwa społecznego.
  • Potrafi realizować zadania z zakresu wsparcia osób, rodzin i grup w placówkach pomocowych, interwencyjnych, opiekuńczych, resocjalizacyjnych, w rodzinnych formach kompensacji sieroctwa społecznego.
  • Wykorzystać w działaniu praktycznym tradycyjne i nowoczesne formy i metody pracy socjalnej z różnymi kategoriami podopiecznych.
  • Posiada różnorodne umiejętności wykorzystywane w polu skutecznego działania społecznego, jest etycznym i profesjonalnym działaczem społecznym.
  • Posiada rozwinięte umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej.
  • Potrafi skutecznie reprezentować interesy osób i grup wykluczonych stając się ich rzecznikiem w warunkach zmian socjo-strukturalnych, politycznych  i ekonomicznych.
  • Z przekonaniem angażuje się w działania przeciwdziałające nierównościom społecznym, politycznym i ekonomicznym odwołując się do idei sprawiedliwości społecznej.

Co można robić po tych studiach?

Absolwent może być zatrudniany w jednostkach pomocy społecznej organizujących wsparcie dla osób, które wymagają pomocy z powodu: wieku, ubóstwa; sieroctwa; bezdomności; bezrobocia; niepełnosprawności; długotrwałej lub ciężkiej choroby; przemocy w rodzinie; potrzeby ochrony ofiar handlu ludźmi; potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności; bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych; trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą; trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego; alkoholizmu lub narkomanii; zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej; klęski żywiołowej lub ekologicznej – m.in. w: ośrodkach pomocy społecznej, domach pomocy społecznej, powiatowych centrach pomocy rodzinie, ośrodkach interwencji kryzysowej, instytucjach wsparcia dziennego, ośrodkach wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi, dziennych domach pomocy, domach dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schroniskach i domach dla bezdomnych oraz klubach samopomocy. Może podejmować zadania w zakresie wspierania rodziny w placówkach wsparcia dziennego prowadzonych w formie: opiekuńczej, w tym kół zainteresowań, świetlic, klubów i ognisk wychowawczych lub specjalistycznej. Może być także zatrudniany w centrach aktywności lokalnej, placówkach opiekuńczych, edukacyjnych, resocjalizacyjnych na stanowisku pracownika socjalnego lub równorzędnych ze względu na charakter wykonywanej pracy.

Może być zatrudniany w socjalnych organizacjach pozarządowych realizujących misję pomocy i samopomocy w tym także tworzyć i rozwijać lokalne systemy wsparcia dla różnorodnych kategorii odbiorców oraz być organizatorem wolontariatu w środowisku lokalnym.

Pracowników socjalnych mogą również zatrudniać inne instytucje, a w szczególności jednostki organizacyjne właściwe w sprawach zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu, szpitale, zakłady karne, do wykonywania zadań tych jednostek w zakresie pomocy społecznej. Pracownicy socjalni mogą być również zatrudniani przez podmioty realizujące zadania określone w przepisach o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.


Najważniejsze przedmioty wykładane w toku studiów dla kierunku Praca socjalna

Teoretyczne podstawy pracy socjalnej
Metodyka pracy socjalnej
Podstawy prawa
Psychologia ogólna i społeczna
Etyka pracy socjalnej
Polityka społeczna
Problemy i kwestie społeczne
Metodologia badań społecznych
Projekt socjalny
Rodzinne poradnictwo socjalne
Gerontologia społeczna
Komunikacja społeczna w pracy socjalnej
Socjalne organizacje pozarządowe i wolontariat
Patologie społeczne
Profilaktyka społeczna
Pomoc społeczna
Techniki i narzędzia diagnozowania w pracy socjalnej
Metodyczne podstawy projektu socjalnego
Socjologia rodziny
Rodzinne poradnictwo socjalne
Superwizja w pracy socjalnej
Praca z dzieckiem w rodzinie zagrożonej
Praktyka studencka
Seminarium dyplomowe

Działalność studencka

Studenckie Koło Naukowe Pracowników Socjalnych zostało utworzone w 2006 r. Opiekunem naukowym koła jest Prof. UO dr hab. Anna Weissbrot-Koziarska. Zrzeszeni w kole studenci wychodzą naprzeciw problemom społecznym, które pojawiają się na terenie województwa opolskiego. Diagnozują oni trudne sytuacje jednostek i grup społecznych w celu opracowania i wdrożenia programów naprawczych. Podejmują liczne inicjatywy społeczne na rzecz niesienia pomocy potrzebującym. W tym celu organizują akcje i imprezy wspierające funkcjonowanie dzieci ze środowisk zagrożonych, m.in. miały miejsce zbiórki artykułów szkolnych, warsztaty i gry z dziećmi ze świetlic środowiskowych i socjoterapeutycznych, integracyjne spotkania dzieci i młodzieży pochodzących z różnych środowisk.

Ponadto studenci Koła Naukowego Pracowników Socjalnych organizują liczne konferencje naukowe oraz akcje promujące kierunek praca socjalna i zawód pracownika socjalnego. Rokrocznie uczestniczą oni w Opolskim Festiwalu Nauki, organizują Dzień Pracownika Socjalnego, w którym biorą udział zarówno pracownicy socjalni z instytucji pomocowych, jak i gimnazjaliści i licealiści z opolskich szkół. Te spotkania mają charakter naukowo- rekreacyjny, a ich celem jest promocja kierunku i prezentacja sylwetki pracownika socjalnego. Studenci zrzeszeni w kole mają swoją rubrykę w Kwartalniku Pracowników Socjalnych Śląska Opolskiego „Empowerment”, gdzie opisują realizowane przez siebie projekty socjalne, polskie i zagraniczne praktyki oraz wielowymiarową działalność społeczną na rzecz drugiego człowieka. Zapraszamy do literatury czasopisma oraz na naszą stronę internetową:

http://www.pracasocjalna.uni.opole.pl/kolonaukowe.html

Dostępność studiów dla osób ze szczególnymi potrzebami

Dostępność infrastruktury

Uniwersytet Opolski dostosowuje swoje budynki do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, na zasadach projektowania uniwersalnego lub w wyjątkowych okolicznościach, korzystając z racjonalnych usprawnień. Zajęcia na kierunku Praca socjalna odbywają się głównie w budynku na ul. Oleskiej 48, który wchodzi w skład tzw. Kampusu studenckiego.

Kampus UO znajduje się w samym centrum Opola pomiędzy ulicami Oleską, o. J. Czaplaka, Grunwaldzką i Katowicką. Taka lokalizacja umożliwia sprawne poruszanie się pomiędzy budynkami dydaktycznymi i akademikami czy studenckimi mieszkaniami. Na Kampusie znajdują się cztery Domy Studenta UO, budynki dydaktyczne Wydziału Prawa, Wydziału Nauk Społecznych, Wydziału Chemii, Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki, Wydziału Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej, Wydziału Lekarskiego, oraz Biuro Osób Niepełnosprawnych i Centrum Wsparcia Psychologiczno-Terapeutycznego UO. Tutaj także mieści się siedziba Studenckiego Centrum Kultury, Studium Języków Obcych, Studium Wychowania Fizycznego i Sportu, a także dwa boiska Orlik (do piłki nożnej i koszykówki). Na Kampusie znajduje się również Przychodnia studencka, gdzie można skorzystać z bezpłatnej opieki medycznej w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, opieki ginekologicznej i stomatologicznej. Nieopodal Kampusu znajduje się Biuro Dydaktyki i Spraw Studenckich.

Większość zajęć kierunku Praca socjalna realizowana jest w budynku na ul. Oleskiej 48 (oprócz zajęć z wychowania fizycznego, ale SWFiS znajduje się na Kampusie UO). Tu znajduje się również Dziekanat Wydziału Nauk Społecznych (piętro I) i pokoje nauczycieli akademickich realizujących zajęcia na tym kierunku (piętro III). Budynek jest częściowo dostosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami. Budynek powstał wiele lat temu, zatem posiada jedynie podstawowe udogodnienia:

·Dojazd na ul. Oleską 48 możliwy jest środkami komunikacji miejskiej (autobusy, usługa transportu specjalistycznego dla osób z niepełnosprawnością po uprzednim zamówieniu telefonicznym lub poprzez e-mail), oraz własnym środkiem transportu.

·Szerokie, automatycznie otwierane drzwi wejściowe oraz przycisk umożliwiający zasygnalizowanie pracownikom recepcji, że przy wejściu znajduje się osoba z niepełnosprawnością - wejściowe od strony parkingu.

·Pochylnię umożliwiającą wjazd do budynku osobom na wózkach inwalidzkich – wejście od strony parkingu.

·Winda dla osób z niepełnosprawnością – dojazd od strony ww. pochylni i automatycznych drzwi – drzwi do windy otwierane samoczynnie.

·Możliwość dostania się windą na wszystkie piętra w budynku.

·Brak progów wejściowychdo sal dydaktycznych.

·Tablice z planem budynku – na każdym piętrze.

·W korytarzach znajdują się miejsca do odpoczynku np. krzesła.

·Sieć internetowa EDUROAM – bezpłatna, dostępna po zalogowaniu do domeny UO.

Możliwe utrudnienia

·Wjazd na parkingi Kampusu możliwy jest tylko po wykupieniu Karty parkingowej.

·Występuje różnica poziomów bez dostosowań dla osób z problemami ruchowymi - utrudniony dostęp na półpiętra, gdzie znajdują się sale dydaktyczne – do pokonania jest 7 schodów, zainstalowano poręcze.

·Ograniczony dostęp do toalet dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

·Utrudniony dostęp do szatni – dostęp bez przeszkód tylko od frontu budynku (od ul. Oleskiej).

·Przed budynkiem nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

·Brak kontrastowych oznaczeń na schodach.

·Brak brajlowskich oznaczeń na drzwiach.

Biblioteka – ul. Oleska 48, pok. 318, III piętro

W budynku na ul. Oleskiej 48 na piętrze III znajduje się Biblioteka Instytutu Nauk Pedagogicznych, z której mogą korzystać studenci kierunku Praca socjalna.

Dostępność zajęć

Uniwersytet Opolski stałe dba o zwiększanie dostępności architektonicznej, technicznej i administracyjnej struktur Uczelni oraz o podniesienie świadomości, wiedzy i umiejętności całego środowiska akademickiego w zakresie tworzenia treści dydaktycznych, nauczania i obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, a także kształtowanie wrażliwości i otwartości na problemy jakich doświadczają te osoby w dostępie do dydaktyki i badań naukowych. Pod względem dostępności zajęć i badań naukowychkierunek Praca socjalna jest w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami. Nauczyciele akademiccy mają doświadczenie w pracy dydaktycznej z osobami o szczególnych potrzebach dydaktycznych, zatem starają się stwarzać wszystkim studentom właściwe warunki do przebiegu procesu kształcenia, bez względu na ich stan zdrowia oraz specyfikę kształcenia. Zarówno udział w zajęciach dydaktycznych, praktykach, jak i badaniach naukowych są w pełni dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Informację o potrzebie udzielenia wsparcia należy zgłosić w Biurze Osób Niepełnosprawnych (w skrócie BON) UO. Studenci ze szczególnymi potrzebami,mogą się ubiegać o dostosowanie procesu dydaktycznego, które pomoże zapobiec bądź rozwiązać pojawiające się problemy w uczeniu się. Dostosowanie może polegać np. na:

·dostosowaniu formy egzaminów (np. z formy pisemnej na ustną, bądź odwrotnie),

·wydłużeniu czasu pisania egzaminów i kolokwiów,

·innego rodzaju dostosowaniach podczas roku akademickiego, jak też podczas sesji egzaminacyjnej,

·objęciu studenta pomocą asystenta osoby z niepełnosprawnością,

·udzieleniu studentowi pomocy psychologiczno-terapeutycznej.

Nauczyciel akademicki realizujący zajęcia powinien otrzymać stosowne informacje od BON i/lub studenta wymagającego wsparcia, najdalej do końca pierwszego miesiąca po rozpoczęciu zajęć dydaktycznych w danym semestrze roku akademickiego, w celu ustalenia form i zakresu wsparcia.

Dostępność cyfrowa

Kierunek Praca socjalna prowadzi swoją stronę internetowąhttp://pracasocjalna.uni.opole.pl/, gdzie na bieżąco pojawiają się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące studiowania (np. plany zajęć, organizacja roku akademickiego, praktyki studenckie, praca dyplomowa) i wydarzeń organizowanych przez Katedrę Pedagogiki Społecznej. Podstawowe informacje dotyczące strony internetowej:

·Strona jest responsywna. Dopasuje się automatycznie do urządzenia lub wielkości okna przeglądarki.

·W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności. To pozwala na wygodną obsługę serwisu.

·Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w nowym oknie.

·Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.

·Na stronie jest opcja powiększania czcionki oraz możliwość zmiany kontrastu dla osób słabowidzących – przyciski znajdują się na dole strony.

Aplikacja Mobilny USOS UO

Mobilny USOS to jedyna oficjalna aplikacja mobilna rozwijana przez zespół programistów USOS. Uniwersytecki System Obsługi Studiów używany na wielu uczelniach w Polsce. Każda uczelnia ma własną wersję mobilnego USOS, zależną od aktualnie wdrożonej na uczelni wersji USOS. Na Uniwersytecie Opolskim mobilny USOS obejmuje:

·Plan zajęć – domyślnie pokazany jest plan zajęć w dniu dzisiejszym, ale są też dostępne opcje „Jutro”, „Cały tydzień”, „Przyszły tydzień” i „Dowolny tydzień”.

·Grupy zajęciowe – dostępne są informacje o przedmiocie, prowadzących i uczestnikach zajęć; miejsce odbywania zajęć można obejrzeć na mapach Google, a terminy spotkań dodać do używanego na komórce kalendarza.

·Oceny – w tym module student zobaczy wszystkie uzyskane oceny. System na bieżąco przesyła powiadomienia o nowych ocenach.

·Ankiety – student może wypełnić ankietę, pracownik widzi na bieżąco liczbę wypełnionych ankiet.

·USOSmail – można wysłać wiadomość do uczestników jednej lub wielu grup zajęciowych.

·Moje legitymacje – student zobaczy awers i rewers swojej elektronicznej legitymacji studenckiej, doktorant – legitymacji doktoranta, a pracownik – legitymacji pracownika.

·Moje eID – PESEL, numer albumu, numer ELS/ELD/ELN itp. są dostępne jako kod QR i kod paskowy.

·Aktualności – na komórkę na bieżąco są przesyłane wiadomości przygotowane przez upoważnione do tego osoby (dziekana, pracownika sekcji studenckiej, samorząd studencki itp).

·O uczelni – w tym module są widoczne informacje, które uczelnia uzna za szczególnie użyteczne, np. dane kontaktowe sekcji studenckiej dziekanatu, samorządu studenckiego.

·Wyszukiwarka – można wyszukiwać studentów, pracowników przedmioty.

Narzędzia do zdalnego nauczania

MS Teams - rozbudowana platforma do prowadzenia pracy zdalnej. Umożliwia prowadzenie grupowych spotkań online oraz udostępnianie plików. W celu skorzystania z platformy, pracownicy i studenci Uniwersytetu Opolskiego logują się do platformy swoim uniwersyteckim adresem mailowym. Nie ma potrzeby zakładania dodatkowych kont.

Platforma e-learningowa Moodle - Uniwersytet Opolski stosuje również platformę Moodle do prowadzenia szybkich i bezproblemowych kursów zdalnych.

Kontakt

Osoby, które mają trudności w komunikowaniu się mogą kontaktować się za pośrednictwem następujących form wspierających komunikację:

·E-mail: pracasocjalna@uni.opole.pl
·MS Teams – CZAT (w przypadku kontaktu za pomocą aplikacji MS Temas, prosimy o wcześniejsze umówienie spotkania)
·Koordynator kierunku Praca socjalna: dr hab. Iwona Dąbrowska-Jabłońska, e-mail: pracasocjalna@uni.opole.pl

Kontynuowanie nauki po ukończeniu kierunku Praca socjalna  na II stopniu studiów

Absolwent studiów I stopnia na kierunku Praca socjalna może kontynuować naukę na dowolnym kierunku studiów II stopnia oraz na dowolnych jednolitych studiach magisterskich.

Szczegółowe informacje

Szczegółowe informacje o studiach na kierunku Praca socjalna można uzyskać w komisji rekrutacyjnej Wydziału Nauk Społecznych UO:
ul. Oleska 48, 45-052 Opole, pok. 317
tel. (77) 452 74 39


Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej:
mgr inż. Łukasz Masnyk  – lmasnyk@uni.opole.pl , tel. 77 452 74 39
mgr inż. Tomasz Chojnowski – tchojnowski@uni.opole.pl , tel. 77 452 74 39

Informacji udzielają również:
Koordynator kierunku Praca socjalna – Iwona Dąbrowska-Jabłońska: idobra@uni.opole.pl

Rekrutacja obcokrajowców
Contact: hello@uni.opole.pl
tel. 77 452 74 96
tel. 77 452 72 92

Strona internetowa kierunku
www.pracasocjalna.uni.opole.pl


Kierunki pokrewne
Pedagogika, Pedagogika specjalna, Socjologia, Psychologia, Nauki o rodzinie





Qualification awarded:

(in Polish) Licencjat z pracy socjalnej

Access to further studies:

passibility to apply for admission to stationary MA (2-level) studies

Professional status:

The graduate of the first-cycle studies in Social Work has full qualifications to perform the profession of a social worker according to the Act of 12 March 2004 on social care (Journal of Laws of 2004, No. 64, item 593, as amended). In the classification of professions and specialities, the social worker profession is marked with the code 341205. The graduate of the first-cycle programme in Social Work can continue education at the second-cycle programmes. The graduate has the ability to: • develop and implement local and regional strategies for solving social problems, organize local social support network, prepare, execute and evaluate social projects; • undertake efforts aiming at making persons and families become independent in life and integrate with the community, as well as organize various forms of self-help; • organise cooperation of educational, care and social institutions with the family and the local environment, non-governmental organisations, as well as develop and implement prevention programmes; • diagnose and forecast phenomena of actual and potential threat to the development of children, adolescents and adults as well as carry out the tasks of specialist social counselling; • implement tasks in the area of supporting individuals, families and groups in assistance, intervention, care, re-socialization facilities, and in family forms of social orphanhood compensation: • use in practice traditional and modern forms and methods of social work with different categories of charges: • effectively represent interests of excluded people and groups, becoming their spokesperson under conditions of socio-structural, political and economic changes. The graduate possess a variety of skills used in the field of effective social action, being an ethical and professional social activist and has well-developed interpersonal communication skills. He/she is committed to tackling social, political and economic inequalities with conviction, invoking the idea of social justice. The graduate can be employed in social welfare institutions, organizing support for people requiring help due to: age, poverty, orphanhood, homelessness, unemployment, disability, chronic or serious illness, family violence, need for protection of victims of human trafficking, need for maternity or large family protection, helplessness in care and upbringing issues and running a household, especially in single-parent or large families, difficulties in integration of foreigners who have obtained refugee status or subsidiary protection in the Republic of Poland, difficulties in adaptation to life after release from penitentiary institution, alcoholism or drug addiction, random incident and crisis situation, natural or ecological disaster in among others in: social welfare centres, social care homes, regional family support centres, regional centres of social policy, crisis intervention centres, institutions of day support, support centres for persons with mental disorders, social welfare homes, homes for mothers with underage children and pregnant women, centres of specialist counselling, including family counselling, shelters and homes for the homeless and community self-help homes. He/she may undertake tasks in the area of family support in day care centres run in the following forms: care facilities, including interest clubs, day care facilities, clubs, and educational and specialist centres. He/she can also be employed in the local activity centres, care facilities, health care entities, and social resocialisation, palliative, hospice and education institutions as a social worker, or equivalent position due to the nature of the work. The graduate can be employed in social non-governmental organizations carrying out the mission of help and self-help. He/she can create and develop local support schemes for various categories of consumers and organise volunteering in the local community.

Learning outcomes

Learning outcomes for the Social Work programme as approved by the Resolution No. 49/2016-2020 of the Senate of the University of Opole of 25 May 2017 on the approval of learning outcomes for study programmes and specialities implemented in the academic year 2017/2018.
Learning outcomes in terms of knowledge: The student has knowledge of key social problems and issues and knows the terminology used in social work. He/she has basic knowledge of the directions of development of social policy and has knowledge of organisational and legal norms and rules defining the scope and conditions of functioning of social institutions. The student has general knowledge of the methodology of social work. He/she has knowledge of the mechanisms of intervention addressed to individuals, families and groups, allowing for effective social problems solving using knowledge of social communication. He/she has elementary research skills and general knowledge of the moral and ethical foundations of social work.
Learning outcomes in terms of skills: The student can correctly analyse, interpret and explain social phenomena and mutual relations between them. He/she can make an independent, interdisciplinary analysis of social factors, processes and phenomena in the perspective of generating the desired social change and make a diagnosis of situations, phenomena and processes that are the subject of interest of social work. The student has elementary research skills and advanced interpersonal communication skills, and can develop and implement methods of social intervention based on methods, techniques and forms of social work.
Learning outcomes in terms of social competences: The student adopts an attitude of concern for his/her personal and professional development and cooperates in a team. He/she correctly identifies and resolves ethical dilemmas, and promotes attitudes of respect towards every human being, responsibility and commitment to transform the living environment.

Admission procedures:

Visit the following page for details on admission procedures: https://rekrutacja.uni.opole.pl