Uniwersytet Opolski - Central Authentication SystemYou are not logged in | log in
Study programmes > All studies > Public Relations > MA Studies in Public Relations (2nd Level)

MA Studies in Public Relations (2nd Level) (12-PRK-PUB-S.M.2)

(in Polish: Public Relations, II stopień, 2-letnie, stacjonarne)
Master's degree studies
full-time, 2 years
Language: Polish

Kierunek Public Relations przeznaczony jest dla młodych ludzi, którzy swoją przyszłą karierę zawodową chcieliby związać z budowaniem polityki komunikacyjnej i wizerunkowej zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym.

Pomysł i idea przewodnia nowego kierunku stanowi odpowiedź na oczekiwania pracodawców, którzy wskazywali na potrzebę pozyskania wykwalifikowanej kadry potrafiącej w profesjonalny sposób budować relacje PR w organizacji i jej otoczeniu (m.in. poprzez relacje z mediami, wewnętrzny PR, branding, PR w nowych mediach, etc.).

Absolwent będzie doskonale przygotowany do podjęcia pracy w mediach, agencjach reklamy i biznesie, gdzie kreatywność i twórczość jest obowiązkowym elementem codziennej egzystencji.

Jeśli jesteś osobą otwartą, kreatywną, lubisz pracę z ludźmi, interesujesz się mediami, marketingiem, reklamą, czujesz że chcesz pracować w przyszłości w branżach kreatywnych, lubisz wyzwania, chcesz się uczyć i rozwijać, to zdecydowanie ten kierunek jest przeznaczony dla Ciebie. Zostań naszym studentem już dziś i wykorzystaj swój potencjał! 

Zobacz stronę Wydziału Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej >>>

Czego uczy się na public relations?

Kształcenie na kierunku Public Relations różni się od kształcenia na większości kierunków tym, że kładziemy w nim nacisk przede wszystkim na praktykę, a nie na teorię. Nauczymy Cię, w jaki sposób kreować pozytywny wizerunek firmy bądź organizacji. Pokażemy Ci, jak skutecznie można współpracować z mediami. Przekażemy Ci wiedzę na temat strategii i technik, dzięki którym będziesz w stanie zarządzać sytuacją kryzysową w taki sposób, aby ta sytuacja przyniosła jak najmniejsze szkody dla firmy bądź instytucji, którą w przyszłości będziesz reprezentował. Przygotujemy Cię do wystąpień publicznych, dzięki czemu staniesz się dobrym i przekonującym mówcą. Wreszcie, nauczymy Cię, jak budować i rozwijać markę, aby odniosła ona sukces i zwiększyła swoją wartość. Zostań naszym studentem już dziś, a otrzymasz bezcenną wiedzę i umiejętności!

Dlaczego warto studiować ten kierunek?

dr Sabina Baraniewicz-Kotasińska, koordynatorka kierunku Public Relations

Działalność studencka

Nasi studenci działają w wielu organizacjach: Samorządzie Studenckim, Kole Naukowym Politologów, w Kole Naukowym Filmoznawców, w Kole Naukowym Radio-Sygnały (pasjonaci radia), w Kole Naukowym „Studencka” (pasjonaci dziennikarstwa prasowego), a także w SETA TV, czyli najlepszej w Polsce telewizji studenckiej, dzięki czemu rozwijają swoje pasje i pogłębiają zainteresowania.

Biorą aktywny udział w pracach naukowych Instytutu, pomagając przy realizacji oraz organizując konferencje i debaty naukowe. Zapraszają również w nasze mury wybitne postaci życia politycznego, kultury, nauki i sportu. Do dyspozycji czeka  na nich nowoczesne Centrum Kultury Studenckiej.  

Co można robić po tych studiach?

Podstawowym źródłem przewagi konkurencyjnej dla firm, instytucji, organizacji, ale też ludzi biznesu, mediów i świata polityki, staje się wizerunek oraz dobra reputacja. Public Relations jest dziedziną, która pozwala kreować pożądany wizerunek marki poprzez przekazanie odpowiednich informacji opinii publicznej z wykorzystaniem liderów opinii lub przy użyciu środków masowego przekazu. Dzięki działaniom PR można zyskać uwagę opinii publicznej, zbudować poparcie wśród władz lub społeczeństwa dla celów danej firmy bądź organizacji, a także pobudzić zaangażowanie kluczowych interesariuszy.  Kierunek Public Relations przekazuje wiedzę i umiejętności na temat strategii, narzędzi i technik budowania wizerunku, zarządzania sytuacjami kryzysowymi oraz kształtowania relacji pomiędzy organizacją a jej otoczeniem.

Kierunek Public Relations ściśle odpowiada na aktualne i przyszłe potrzeby rynku pracy. Kierunek przygotowuje specjalistów z myślą o takich branżach jak: marketing, public relations, media, reklama. Branże te znajdują się obecnie w fazie rozwoju i zgodnie z prognozami, jeszcze przez wiele lat będą kreować nowe miejsca pracy. Zdobyta wiedza i umiejętności na kierunku Public Relations pozwolą spełnić wymogi pracodawców na takich stanowiskach jak: specjalista ds. marketingu, rzecznik prasowy, specjalista ds. public relations, social media specialist, content writer, specjalista ds. współpracy z mediami itp. Zastań naszym studentem już dziś, a w przyszłości zdobądź wymarzoną pracę! 

Absolwenci wykazujący zainteresowania naukowe będą przygotowani do podjęcia studiów trzeciego stopnia (studia doktoranckie) z zakresu nauki o polityce i administracji.

Dostępność

Serdecznie zapraszamy na studia wszystkie osoby. Jesteśmy Wydziałem w pełni dostępnym! Zarówno pod względem infrastrukturalnym, cyfrowym czy komunikacyjnym jesteśmy otwarci i wspierający. Program studiów został dostosowany do potrzeb i możliwości naszych studentów. Chciał(a)byś uzyskać więcej informacji? Napisz lub zadzwoń do nas!

Cudzoziemcy

Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl
Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl
tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292

Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą)
adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9, 45-054 Opole

Qualification awarded:

Master of Public Relations

Access to further studies:

Graduates can apply for admission to doctoral studies and other postgraduate courses.

Professional status:

Teaching standards

Learning outcomes: University of Opole Senate Resolution no 84/2016-2020 (25/01/2018).
Study programme: Faculty of Social Science Council Resolution no 114/2018 (15/03/2018).

Learning outcomes

KNOWLEDGE
Possesses in-depth knowledge in management science, its placement within social sciences, and the relationships between them.
Has advanced knowledge of contemporary civilization dilemmas related to human activities in the areas of media, social, economic, political, legal, and cultural structures and institutions.
Knows in an advanced degree the theory and advanced research methodology in social sciences, particularly with an emphasis on humanities-based management.
Analyzes and interprets in an advanced manner the sources, nature, and changes in the principles governing structures and institutions, with particular emphasis on human creativity as a creator of culture.
Defines extended concepts and regulations in the field of intellectual property protection, copyright law, and individual entrepreneurship.

SKILLS
Identifies and interprets social, media, political, economic, legal, and cultural phenomena based on possessed knowledge, with particular emphasis on humanities-based management within social sciences.
Can identify, plan, and propose appropriate solutions to complex and atypical problems in the area of image management using advanced project methods.
Can collect, develop, and innovatively interpret source materials in the field of image management.
Can communicate in an advanced manner with diverse audiences and conduct debates with particular emphasis on topics related to image management.
Participating in project teams, can shape the process of their own development and that of others.
Can use appropriate digital tools and techniques (including ICT and those enabling distance learning) in the field of image management.
Has the ability to prepare advanced oral and written presentations on topics related to image management in both Polish and a foreign language.
Can use acquired knowledge to conduct and analyze professional projects in the area of image management.

SOCIAL COMPETENCES
Is aware of the importance of social sciences for shaping social bonds and attitudes, and the place and role of humans, which is reflected in expressing critical assessment of received content.
Is prepared to work (developing professional achievements, maintaining its ethos, and adhering to and developing professional ethics) in public organizations and institutions, including the private sector and non-profit organizations.
Is capable of focusing on refining professional priorities considering changing social and cultural needs to achieve self-defined or externally defined tasks.
Appreciates the importance of democratic values, is aware of and feels the duty of civic engagement, and initiates actions in the public interest.
Demonstrates particular social sensitivity to various everyday life issues, including those concerning broadly understood entrepreneurship in public life.
Is aware of the importance of cultural achievements and participates in various forms of cultural life.

Admission procedures:

Visit the following page for details on admission procedures: https://rekrutacja.uni.opole.pl