Central Europe in the proces of international integration / Europa Środkowa w procesie integracji międzynarodowej 02.04.D2.EM.M2.CE
Definicja regionu Europy środkowej i Wschodniej
Analiza podstawowych parametrów gospodarczych i społecznych w Europie Środkowej i Wschodniej w kontekście procesu integracji europejskiej
Ujęcie historyczne – Europa Środkowa i Wschodnia w procesach integracji europejskiej w ujęciu ewolucyjnym
Analiza poszczególnych krajów członkowskich UE i ich drogi oraz pozycji w zintegrowanej Europie
Najmłodszy kraj członkowski UE – Chorwacja
Republika Czeska w procesie integracji europejskiej
Cypr w procesie integracji europejskiej
Litwa w procesie integracji europejskiej
Białoruś a procesie integracji europejskiej
Estonia w procesie integracji europejskiej
Łotwa w procesie integracji europejskiej
Węgry w procesie integracji europejskiej
Rumunia w procesie integracji europejskiej
Słowacja w procesie integracji europejskiej
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Ma wiedzę o głównych kierunkach rozwoju społeczeństw i gospodarek CEE na płaszczyźnie europejskiej.
Student ma pogłębioną wiedzę o procesach integracyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej
Student ma pogłębioną wiedzę o integracji Europejskiej
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego.
Student potrafi przeprowadzić studium przypadku skoncentrowanym na na rozwoju ekonomicznym w Europie Środkowo-Wschodniej
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności
Wyznacza ścieżkę własnego rozwoju, doskonalenia umiejętności oraz kompetencji.
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania i aktualizowania wiedzy z zakresu nauk społecznych i humanistycznych (w tym w szczególności w zakresie procesów integracyjnych w Europie),
Kryteria oceniania
Ćwiczenia
3,0 Student zrealizował przewidziane efekty kształcenia na poziomie 50%-60%
3,5 Student zrealizował przewidziane efekty kształcenia na poziomie 60%-70%
4,0 Student zrealizował przewidziane efekty kształcenia na poziomie 70%-80%
4,5 Student zrealizował przewidziane efekty kształcenia na poziomie 80%-99%
5,0 Student zrealizował przewidziane efekty kształcenia na poziomie 90%-100%
Literatura
The New Member States and the European Union. Foreign Policy and Europeanization, eds. M. Baun, D.Marek, Routledge 2013,
Direct Democracy: The Eastern and Central European Experience, red. A. Auer, M. Bützer, Aldershot, Burlington, Singapur, Sydney 2001.
Françoise Lemoine , Integrating Central and Eastern Europe in the European Trade and Production Network, Working Paper 107 July 1998
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: