Malarstwo 3 0202.8-KMA3
Problematyka związana z poszerzonymi zagadnieniami takimi jak: kolor, walor, światłocień, modelunek, faktura, struktura, perspektywa, przestrzeń malarska.
Kształcenie umiejętności realizacji samodzielnych prac malarskich dających możliwość wyboru tematów i technik oraz stawiania sobie zadań o różnym poziomie trudności.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student posiada ogólną wiedzę na temat różnorodnych technik malarskich. Zna podstawy technologii malarstwa oraz materiały, narzędzia i przybory. Rozumie związek pomiędzy wyborem konkretnych technik malarskich, a efektem wizualnym. Posiada podstawową wiedzę o znaczeniu i roli malarstwa w procesie twórczym. Jest świadomy, że w malarstwie ważna jest nie tylko obserwacja natury, ale też poszukiwanie autorskich rozwiązań.
UMIEJĘTNOŚCI
Student nabywa umiejętność wnikliwego i analitycznego przyglądania się otoczeniu oraz wykorzystywania tych obserwacji w indywidualny sposób podbudowany własnymi odczuciami i przemyśleniami. Student posługuje się medium malarskim w stopniu podstawowym. Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę o poznanych technikach i materiałach. Potrafi wykonać prace malarskie z uwzględnieniem zasad kompozycji. Podejmuje własne poszukiwania warsztatowe.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student potrafi zaprezentować i omówić własne pomysły i zrealizowane projekty. Rozumie potrzebę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie indywidualnej i grupowej pracy twórczej. Student w sposób zorganizowany podchodzi do własnych działań artystycznych i jest w stanie krytycznie ocenić ich efekty.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną.
Formy zaliczenia - końcowy przegląd prac zrealizowanych w semestrze
Procentowy udział każdego warunku zaliczenia w końcowej ocenie:
70% - aktywność w trakcie zajęć i realizacja pracy semestralnej
30% - realizacja zadań domowych
Podstawowym kryterium oceny jest systematyczna praca i aktywność studenta, oryginalność koncepcji. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Maria Rzepińska, Historia koloru
Max Doerner, Materiały malarskie
David Hockney. Wiedza tajemna. Sekrety technik malarskich dawnych mistrzów
Władysław Strzemiński, Teoria widzenia
Czasopisma polskie i zagraniczne na temat sztuki współczesnej, katalogi, czasopisma, filmy, strony internetowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: