Malarstwo 1 0202.8-KMAL1
Rozwijanie umiejętności analitycznej obserwacji i syntezy, myślenia symbolicznego i metaforycznego. Świadome posługiwanie się narzędziami warsztatu malarskiego, z możliwością rozszerzenia definicji pojęcia obrazu. Rozwijanie świata artystycznej wyobraźni, opartego na osobistych zainteresowaniach i eksperymentach warsztatowych. Stosowanie zadań problemowych, analiza źródeł inspiracji. Badanie możliwości rozwiązań formalnych poprzez własną wrażliwość i intuicję. Używanie indywidualnego i autorskiego sposobu obrazowania. Samodzielne stawianie sobie zadań, wybór różnych tematów i technik, eksperymenty warsztatowe.
Dyscyplina
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: obowiązkowe obowiązkowe | W cyklu 2022/23-Z: obowiązkowe |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Ogólnie: Realizowany w sali | W cyklu 2022/23-Z: Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student posiada wiedzę z zakresu percepcji widzenia, wartości barwnych i zasad budowania obrazu kolorem. Rozumie znaczenie eksperymentu w sztuce. Rozumie konieczność badania możliwości rozwiązań formalnych poprzez własną wrażliwość i intuicję. Rozumie konieczność poszukiwań wyrazu plastycznego dla własnych emocji w symbolicznej funkcji znaku plastycznego, różnych zakresach wiedzy i ich kontekstach. Student rozumie zasadę obserwacji natury jako bazy wielorakich zdarzeń artystycznych. Rozumie wagę i przydatność i odczytywania sensu formy plastycznej.
UMIEJĘTNOŚCI
Student posiada umiejętność wyrażania środkami malarskimi zamierzonej idei. Operowanie kolorem i formą jako elementami budowy obrazu na płaszczyźnie i w przestrzeni. Posiada umiejętność łączenia malarstwa z różnorodnymi środkami wyrazu artystycznego. Student potrafi opowiedzieć o założeniach i efektach swojej pracy
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student wykazuje się samodzielnością w realizacji projektów według przyjętych założeń. Krytycznie ocenia własne pomysły i realizacje. Rozumie potrzebę dialogu w procesie indywidualnej i grupowej pracy twórczej. Uczestniczy w inicjatywach pozauczelnianych i projektach w przestrzeni publicznych, które wzbogacają postawę artystyczną o walor zaangażowania społecznego, bezinteresowności i odpowiedzialności. Czerpie z dziedzictwa kulturowego jako podstawy rozwijania świadomości artystycznej.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia
zaliczenie z oceną
Formy zaliczenia - końcowy przegląd prac zrealizowanych w semestrze
Podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne Procentowy udział każdego warunku zaliczenia w końcowej ocenie:
70% - aktywność w trakcie zajęć i realizacja pracy semestralnej
30% - realizacja zadań domowych
Podstawowym kryterium oceny jest aktywność studenta i oryginalność koncepcji.
Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.
Literatura
Władysław Tatarkiewicz – Dzieje sześciu pojęć
Etos nowej sztuki - J.Brach - Czajna
Szczeliny istnienia - J.Brach - Czajna
Antropologia obrazu - H.Belting
Czasopisma polskie i zagraniczne na temat sztuki współczesnej, katalogi, czasopisma, filmy, strony internetowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: