Multimedia 3 0202.8-KMM3
Problematyka:
- Omówienie tematów i przykładowych sposobów ich interpretacji i realizacji
- Omówienie i prezentacja przykładów utworów animowanych realizowanych w mieszanych technikach animowanych i z użyciem technik rotoskopowych.
- Omówienie i prezentacja różnorodnych rozwiązań formalnych możliwych do uzyskania poprzez łączenie różnorodnych technik animacyjnych z materiałami wideo
- Podstawy rejestracji materiału wideo
- Podstawy budowania spójnej konstrukcji narracyjnej średnio złożonych obrazów ruchomych i utworów animowanych.
- Podstawy pracy z materiałami referencyjnymi
- Podstawy rotoskopii
- Rejastracja i montaż wideo na potrzeby rotoskopii
- Klasyczne i eksperymentalne techniki rotoskopowe
- Łączenie technik animacyjnych z obrazem wideo
- Podstawy cyfrowej edycji materiałów wideo (After Effects)
- Podstawy kluczowania i praca z kanałem alfa (After Effects)
- Podstawy śledzenia ruchu i trakingu (After Effects)
- Przegląd realizacji - dyskusja
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
- Posiada podstawową wiedzę na temat zasad łączenia cyfrowych i manualnych technik kreacji obrazu ruchomego.
- Rozumie konsekwencje estetycznego wyrazu dzieła animowanego wynikające z łączenia różnorodnych technik.
- Zna i rozumie zasady budowania i prowadzenia narracji w utworach animowanych, filmowych i wideo.
- Posiada średnio zaawansowaną wiedzę o zasadach pracy animatora oraz znani mu są artyści pracujący we wszystkich poznanych technikach oraz przykłady ich realizacji.
- Rozumie rolę rytmu, koloru i wartości strukturalnych w obrazie ruchomym.
- Zna zasady poprawnego posługiwania się materiałami referencyjnymi.
- Posiada podstawową wiedzę na temat urządzeń służących do rejestracji ruchomego obrazu cyfrowego (aparaty cyfrowe, kamery wideo).
- Rozumie korzyści wynikające z pracy zespołowej przy realizacji średnio złożonych utworów animowanych.
UMIEJĘTNOŚCI
- Potrafi sprawnie i w poprawny sposób łączyć w spójną całość elementy tworzone manualnie i cyfrowo w utworze animowanym.
- Potrafi wykorzystywać urządzenia techniczne służące do rejestracji cyfrowego obrazu ruchomego (aparaty cyfrowe, kamery wideo).
- Potrafi świadomie manipulować dynamiką ruchu elementów animowanych we wszystkich poznanych technikach.
- Potrafi łączyć materiał wideo z animacją.
- Panuje nad kompozycją temporalną utworów wideo i animowanych.
- Sprawnie posługuje się materiałami referencyjnymi oraz potrafi w praktyce stosować metody rotoskopowe.
- Posiada podstawowe umiejętności cyfrowej obróbki i edycji materiałów wideo i animowanych.
- Potrafi w oryginalny i autorski sposób interpretować postawione zadania
- Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- Jest w stanie krytycznie odnieść się do własnych i cudzych pomysłów oraz doskonalić je na drodze dyskusji, dialogu, wspólnych prób i eksperymentów.
- Efektywnie pracuje w zespole wieloosobowym, organizuje jego pracę i odnajduje się w jego strukturze
- Kieruje się zasadami poszanowania własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Kryteria oceniania
Zaliczenie z oceną
- Realizacja projektów semestralnych (75%)
- Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)
Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
- Sitkiewicz P., Polska szkoła animacji, Gdańsk, 2011.
- Hopfinger M, Doświadczenia audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej, Warszawa 2003.
- Pejzaże audiowizualne. Telewizja wideo komputer, red Gwóźdź A., Kraków 1997.
- Mascelli J. V., 5 tajników warsztatu filmowego, Warszawa 2007
- Beck J., Sztuka animacji. Od ołówka do piksela. Historia filmu animowanego, , Warszawa, 2006.
- Wells P., Animacja, Warszawa, 2009.
- Webster Ch., Action Analysis for Animators, Oxford, Anglia, 2012
- Akcja animacja filmy najnowsze, NInA Narodowy Instytut Audiowizualny, Warszawa, 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: