Multimedia 4 0202.8-KMM4
Problematyka:
- Omówienie tematów i przykładowych sposobów interpretacji
- Prezentacja i omówienie przykładów utworów łączących różnorodne techniki animacyjne ze szczególnym uwzględnieniem technik cyfrowych
- Omówienie i prezentacja różnorodnych rozwiązań formalnych możliwych do uzyskania przez połączenie różnorodnych technik animacyjnych.
- Podstawy tworzenia cyfrowych kompozycji
- Praca na warstwach (After Effects)
- Podstawy cyfrowej edycji materiałów wideo i animowanych (After Effects)
- Kanały przezroczystości i tryby mieszania
- Praca z prekompozycjami
- Kluczowanie parametrów i efektów
- Podstawy cyfrowego montażu obrazu i dźwięku
- Praca na wielu ścieżkach dźwiękowych
- Kluczowanie dźwięku
- Zasady stosowania dźwięku w cyfrowych utworach animowanych, filmowych i wideo
- Sposoby i podstawowe zasady synchronizacji ścieżki audio ze ścieżką wideo
- Podstawy cyfrowej post-produkcji materiałów animowanych i wideo
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
- Posiada podstawową wiedzę na temat zasad kreacji i technik łączenia różnorodnych materiałów animowanych.
- Rozumie związki między wyborem konkretnej techniki, a wyrazem estetycznym dzieła animowanego.
- Rozumie zasady łączenia różnorodnych materiałów animowanych, oraz rozumie związek między charakterem tychże, a stylistyką utworu animowanego.
- Posiada podstawową wiedzę o zasadach pracy animatora oraz znani mu są artyści pracujący w poznanych technikach oraz przykłady ich realizacji.
- Rozumie rolę dźwięku w utworach animowanych i wideo oraz zna podstawowe zasady jego stosowania.
- Posiada podstawową wiedzę na temat urządzeń służących do rejestracji i kreacji ruchomego obrazu cyfrowego (aparaty cyfrowe, kamery wideo).
UMIEJĘTNOŚCI
- Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę o poznanych manualnych i cyfrowych technikach kreacji obrazu ruchomego oraz łączyć je w celu uzyskania nowych wartości.
- Panuje nad kompozycją temporalną średnio złożonych utworów animowanych o różnorodnym charakterze.
- Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę z zakresu pracy z różnorodnymi materiałami animowanymi i wideo w środowisku cyfrowym
- Posiada średnio zaawansowane umiejętności z zakresu cyfrowej obróbki i edycji materiałów wideo, animowanych oraz edycji dźwięku.
- Umie w sposób spójny łączyć materiały wideo, animowane i audio.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów.
- Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej.
- Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie z oceną
- Realizacja projektów semestralnych (75%)
- Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)
Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
- Paul J., 100 sposobów na cyfrowe wideo, Gliwice 2007
- Bolter D., J., Człowiek Turinga. Kultura zachodu w wieku komputera, Warszawa 1990.
- Braverman B., Sztuka filmowania. Sekrety warsztatu operatora. Wydanie II, Gliwice, 2011.
- Nowa Audiowizualność. Nowy Paradygmat Kultury?, opracowanie zbiorowe, Kraków, 2008.
- Fridsma L., Gyncild B., Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2018
- Fridsma L., Gyncild B., Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2021
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: