Multimedia 1 0202.8-KMUL1
Problematyka
- Omówienie tematów i przykładowych sposobów ich interpretacji i realizacji
- Prezentacja i analiza przykładów różnorodnego wykorzystania obrazów ruchomych.
- Obraz ruchomy jako nośnik treści - analiza problemu
- Zasady tworzenia spójnego, klarownego i atrakcyjnego komunikatu opartego na obrazie ruchomym
- Związek między formą, ideą, a treścią w realizacjach multimedialnych
- Metody prezentacji i wykorzystania obrazów ruchomych i dźwięku w zastosowaniach artystycznych
- Średnio zaawansowane i elementy zaawansowanych metod cyfrowej edycji i montażu materiałów wideo i audio
- Podstawowe metody wykorzystania materiałów wideo, animowanych i dźwięku w kreacji instalacji i obiektów multimedialnych
- Metody budowania spójnej konstrukcji narracyjnej średnio złożonych obrazów ruchomych i utworów animowanych.
- Podstawowe dostosowanie przestrzenni ekspozycyjnej do własnych realizacji oraz własnych realizacji do konkretnej przestrzeni
- Opracowanie i realizacja ekspozycji indywidualnego projektu multimedialnego
- Opracowanie podstawowego opisu indywidualnego projektu multimedialnego
- Upublicznienie zrealizowanego indywidualnego projektu multimedialnego
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
- Posiada średniozaawansowaną wiedzę na temat różnorodnych technik kreacji obrazu ruchomego.
- Rozumie związek między formą a treścią obrazów ruchomych.
- Zna i rozumie zasady budowania choreografii ruchu, napięć i dramaturgii w utworach animowanych, filmowych i wideo, zarówno o charakterze mimetycznym jak i abstrakcyjnym.
- Rozumie rolę kompozycji kinetycznej i kolorystycznej w obrazie ruchomym.
- Rozumie związek między przestrzennym kontekstem ekspozycyjnym a formą i treścią obrazów ruchomych.
- Rozumie podstawowe zasady wykorzystania obrazów ruchomych w instalacjach i obiektach multimedialnych
UMIEJĘTNOŚCI
- Potrafi świadomie wykorzystywać i łączyć rozmaite techniki kreacji obrazu ruchomego w tym techniki wideo, filmowe, animacyjne, zarówno klasyczne jak i cyfrowe.
- Potrafi świadomie budować i wykorzystywać choreografię ruchu i napięcia kompozycyjne w obrazie ruchomym
- Posiada udoskonaloną umiejętność panowania nad ogólną kompozycją temporalną średnio złożonych utworów animowanych, filmowych i wideo.
- Potrafi samodzielnie podejmować decyzje formalne adekwatne do treści i problematyki podejmowanej we własnych realizacjach.
- Posiada średnio zaawansowane, a w niektórych aspektach zaawansowane umiejętności z zakresu cyfrowej obróbki i edycji materiałów wideo, animowanych oraz edycji dźwięku.
- Potrafi samodzielnie podejmować właściwe decyzje dotyczące ekspozycyjnego kontekstu przestrzennego własnych realizacji.
- Potrafi samodzielnie w oryginalny i autorski sposób interpretować postawione zadania.
- Potrafi sformułować autorskie rozwiniecie tematu określonego w zadaniu.
- Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować własne koncepcje, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- Krytycznie odnosi się do własnych pomysłów i doskonali je na drodze prób i eksperymentów.
- Doskonali indywidualne metody pracy oraz jej efekty na podstawie samodzielnych prób i eksperymentów.
- Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej.
- Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie z oceną
- Realizacja projektów semestralnych (75%)
- Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)
Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
- Martin L., Dovey J., Nowe Media Wprowadzenie, Kraków, 2010.
- Kracauer S., Teoria filmu. Wyzwolenie materialnej rzeczywistości, przeł. W. Wertenstejn, Warszawa 1975.
- Hopfinger M., Od fotografii do rzeczywistości wirtualnej, Warszawa, 1997.
- Kępińska A., Nowa sztuka. Warszawa 1981.
- BolzN., Pismo filmu, przeł. A. Gwóźdź, Warszawa1999.
- Cubitt S., Techniki cyfrowe i filmowe efekty specjalne, przeł. B. Pierzchała, „Kwartalnik Filmowy”, nr 35-36, 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: