Multimedia 2 0202.8-KMUL2
Problematyka
- Omówienie tematów i dyskusja nad indywidualnymi sposobami ich interpretacji
- Prezentacja koncepcji - dyskusja.
- Zaawansowane metody cyfrowej edycji i montażu materiałów wideo i audio
- Zaawansowane sposoby wykorzystania dźwięku
- Zaawansowane metody budowania spójnej konstrukcji narracyjnej średnio złożonych obrazów ruchomych i/lub utworów animowanych.
- Łączenie mediów cyfrowych z tradycyjnymi
- Kreacja średnio złożonych projekcji wideo z elementami mappingu 2D i 3D
- Kreacja średnio złożonych Instalacji i obiektów multimedialnych
- Środowiska immersyjne wykorzystujące nowe media
- Zaawansowane sposoby dostosowania przestrzenni ekspozycyjnej do własnych realizacji oraz własnych realizacji do konkretnej przestrzeni w oparciu o indywidualne potrzeby
- Opracowanie i realizacja ekspozycji indywidualnego, złożonego projektu multimedialnego
- Opracowanie pełnego opisu indywidualnego projektu multimedialnego
- Upublicznienie zrealizowanego indywidualnego projektu multimedialnego
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
- Posiada średnio zaawansowaną wiedzę na temat różnorodnych technik kreacji obrazu ruchomego oraz wiedzę zaawansowaną w zakresie wybranych technik.
- W pełni rozumie zasady rządzące związkami formy i treści w obrazach ruchomych.
- Zna i rozumie zaawansowane zasady budowania choreografii ruchu, napięć i dramaturgii w utworach animowanych, filmowych i wideo zarówno o charakterze mimetycznym jak i abstrakcyjnym.
- Rozumie rolę kompozycji kinetycznej i kolorystycznej w obrazie ruchomym.
- Rozumie zasady łączenia przestrzennych układów kompozycyjnych z płaszczyznowym obrazem ruchomym.
- Dysponuje ogólną wiedzą z zakresu korzystania z różnorodnych urządzeń technicznych i ich peryferiów służących do generowania obrazów ruchomych.
UMIEJĘTNOŚCI
- Potrafi twórczo i w autorski sposób wykorzystywać i łączyć wybrane techniki kreacji obrazu ruchomego w tym techniki wideo, filmowe, animacyjne zarówno klasyczne jak i cyfrowe.
- Potrafi twórczo wykorzystywać choreografię ruchu, napięcia kompozycyjne zarówno w rozumieniu płaszczyznowym jak i temporalnym.
- Posiada umiejętność panowania nad ogólną kompozycją temporalną złożonych utworów animowanych, filmowych i wideo.
- Potrafi samodzielnie podejmować decyzje formalne adekwatne do treści i problematyki podejmowanej we własnych realizacjach.
- Posiada zaawansowane umiejętności z zakresu cyfrowej obróbki i edycji materiałów wideo, animowanych oraz edycji dźwięku.
- Potrafi samodzielnie w oryginalny i autorski sposób interpretować postawione zadania.
- Potrafi sformułować autorskie rozwiniecie tematu określonego w zadaniu.
- Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować własne koncepcje, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- Krytycznie odnosi się do własnych pomysłów i doskonali je na drodze prób i eksperymentów.
- Doskonali indywidualne metody pracy oraz jej efekty na podstawie samodzielnych prób i eksperymentów.
- Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej.
- Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie z oceną
- Realizacja projektów semestralnych (75%)
- Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)
Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
- Gwóźdź A., Obrazy i rzeczy. Film między mediami, Kraków 2003.
- Kultura audiowizualna. W stulecie ekranu w kulturz), Poznań 1999.
- Armes R., Pejzaże audiowizualne, Estetyka obrazu wideo, Kraków 1997.
- Popper Frank, Art of the Electronic Age, London 1993.
- Ostrowicki M, Wirtualne Realis. Estetyka w epoce elektroniki, Kraków 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: