Wykłady monograficzne (z zakresu funkcjonowania sztuki w Polsce i na świecie) 0202.8-KSMO
Zapoznanie studentów ze specyfiką działań kuratorskich i wystawiennictwa z perspektywy historii i krytyki sztuki. Nowe formy współczesnych muzeów. Nowe formy obecności sztuki. Problem internetu i mass-mediów. Złożoność zagadnień odnoszących się do praw autorskich, praw własności oraz dysponowania i przechowywania dzieł. Kryzys współczesnych muzeów epoki neo-liberalnej. Wolny rynek a dzieło sztuki i muzeum. Stereotypy związane ze sztuką współczesną, galerią i muzeum. Galeria i muzeum w reklamie.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student zna problematykę współczesnego wystawiennictwa, wie i rozpoznaje również obszary tematyczne, których dotyczy. Student zna metody i zasady zastosowania współczesnych technik w prezentacji sztuki.
Umiejętności:
Student potrafi wykorzystywać różne źródła kultury i narzędzia z przestrzeni internetu podczas pracy i analizy problemu współczesnego wystawiennictwa.
Kompetencje społeczne:
Student posiada niezbędne umiejętności i wiedzę aby uczestniczyć, współtworzyć w wystawach i wydarzeniach kultury.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę.
na podstawie rozmowy na wybrane przez studenta zagadnienia (znajomość i umiejętność oceny współczesnych trendów wystawienniczych dla sztuki współczesnej).
Kryteria: Znajomość poruszanych na wykładach zagadnień.
Literatura
Żygulski Z., Muzea na świecie. Wstęp do muzealnictwa, Warszawa 1982.
Jean Clair, Kryzys muzeów. Globalizacja kultury, tłum. Jan Maria Kłoczowski, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2009.
Źródła elektroniczne podane na stronie http://histeriasztuki.blox.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: