Rzeźba intermedialna 0202.8-KSRI
Problematyka zajęć w pracowni artystycznej:
- przygotowanie zaawansowanego, koncepcyjnego i wykonawczego intermedialnego projektu rzeźbiarskiego
- opracowanie zwartego opisu pracy umożliwiającego jego publiczną prezentację
- przygotowania i opracowanie materiałów potrzebnych do realizacji zadania
- opanowanie zaawansowanych umiejętności złożonych kompozycji form przestrzennych
- zaawansowane elementy warsztatu artystycznego i zaawansowane techniki rzeźbiarskie
- zaawansowane zastosowania nietypowych i alternatywnych materiałów rzeźbiarskich
- zaawansowane techniki wystawiennicze niezbędne do ekspozycji złożonych obiektów przestrzennych
- otwarty przegląd prac wraz z autorską prezentacją zrealizowanych projektów.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
• Student zna główne założenia zagadnienia realizacji; obiektu rzeźbiarskiego i instalacji przestrzennej. Potrafi zaproponować tematy, wybrać z nich najodpowiedniejszy do swojej realizacji artystycznej.
• Student wie jak przygotować potrzebną dokumentację, przedstawić ją w formie zdjęć czy szkiców i przetworzyć je na czytelny i komunikatywny projekt wykonawczy.
• Student wie jak wykonać instalację przestrzenną korzystając z różnych mediów, posiada podstawową wiedzę techniczną do wykonania takiej pracy.
• Rozumie wagę i znaczenia interakcji między odbiorcą i dziełem.
Umiejętności:
• Student umie zastosować podstawowe umiejętności wystawiennicze i potrafi dobrze wyeksponować pracę w konkretnej przestrzeni
• Student umie zorganizować swoje stanowisko pracy, przygotować i adekwatnie dobrać potrzebne materiały oraz dobrać narzędzia niezbędne do realizacji pracy.
Kompetencje społeczne (postawy)
• Publicznie omawia swoje projekty, formułuje i opisuje idee, które były głównymi źródłami inspiracji
• Pracuje w grupie i jest w stanie poddać pracę swoją i innych członków grupy ocenie i analizie.
• Ocenia z dystansem swoją pracę na tle dokonań grupy podczas przeglądu.
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia: egzamin
Podstawowe kryteria
25% - aktywność w trakcie zajęć
75% - realizacja projektów (otwarty przegląd projektów)
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
1. Margolis Joseph, Czym w gruncie rzeczy jest dzieło sztuki? Wykłady
z filozofii sztuki, Kraków 2004
2. Szańkowski Maciej, Kilka pomników…,Wydawnictwo Centrum Rzeźby
Polskiej Orońsko 2005
3. Wilkoszewska Krystyna, Piękno w sieci estetyka a nowe media,
Wydawnictwo Prac Naukowych Universitas, Kraków 1999
- Katalogi z aktualnych wydarzeń artystycznych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: