Mała forma rzeźbiarska z elementami ceramiki 0202.8-KSSZ
Program zajęć dotyczył będzie ćwiczeń praktycznych z zastosowaniem różnych materiałów i technik adekwatnych do zatwierdzonego projektu koncepcyjnego.
- Rola i znaczenia małej formy rzeźbiarskiej na podstawie przykładów z historii sztuki.
- Zaawansowane techniki ceramiczne.
- Projektowanie małej formy rzeźbiarskiej, z uwzględnieniem aspektu skali, wyważenia ciężarów, kontrastów brył i faktur.
- Zaawansowane techniki posługiwania się narzędziami w ceramice.
- Wprowadzenie w zaawansowane techniki ceramiczne.
- Przygotowanie szczegółowego projektu wykonawczego.
- Organizacja stanowiska pracy i przygotowanie potrzebnych materiałów i narzędzi.
- Techniki suszenia i wypału na biskwit.
- Rodzaje szkliw ceramicznych i ich zastosowania.
- Realizacja projektu rzeźbiarskiego z wykorzystaniem zdobytej wiedzy i umiejętności
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
• Student wie, jakie są podstawowe metody pracy koncepcyjnej i główne założenia zagadnień związanych z realizacją projektów małej formy rzeźbiarskiej z elementami ceramiki.
• Student rozumie, że dziedzictwo kulturowe stanowi ważne żródło inspiracji do pracy Twórczej.
Umiejętności:
• Student umie zorganizować i przygotować potrzebną dokumentację źródłową form z natury i wyobraźni, przedstawić ją w formie zdjęć, szkiców i przetworzyć na czytelny i komunikatywny projekt wykonawczy.
• Student potrafi wykonać i przeprowadzić cały proces realizacji (od pracy koncepcyjnej do realizacji technologicznej) małej formy rzeźbiarskiej z elementami ceramicznymi, posiada podstawowe umiejętności i wiedzę techniczne do wykonania pracy.
• Student potrafi zorganizować stanowisko pracy, przygotować potrzebne materiały i narzędzia.
• Student potrafi zaproponować różnorodne koncepcje, wybrać z nich najodpowiedniejszą do swojej realizacji i uzasadnić swój wybór.
Kompetencje społeczne (postawy):
• Publicznie omawia swoje projekty, formułuje idee, które były inspiracją do powstania ceramiki.
• Pracuje w grupie i jest w stanie poddać pracę swoją i innych członków grupy ocenie i analizie.
• Ocenia z dystansem swoją pracę na tle dokonań grupy podczas przeglądu.
Kryteria oceniania
Otwarty przegląd projektów i realizacji ceramicznych.
Analiza przedstawionych prac artystycznych.
A. Sposób zaliczenia:
zaliczenie z oceną
B. Formy zaliczenia
wykonanie pracy zaliczeniowej: przygotowanie projektu plastycznego
ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie projektu i aktywności podczas zajęć
C. Podstawowe kryteria
Ocena na podstawie projektu artystycznego (75%) i aktywności na zajęciach(15%)
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Mattison Steve, Podręcznik ceramika, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2006
Warshaw Josie, Ceramika: poradnik praktyczny, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2004
„ Figura” - w rzeźbie polskiej XIX i XX wieku. -1998 r. Warszawa, Wydawnictwo Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
Katalogi związane z zagadnieniem ceramiki dostępne w bibliotece Wydziału Sztuki UO
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: