Promocja i rynek sztuki 0202.8-PRS
Problematyka ćwiczeń
- Zajęcia terenowe - wizyty w najważniejszych miejscach związanych ze sztuką w naszymi mieście.
- Spotkania z osobami pracującymi w sektorze kultury - spotkania z kuratorkami
- Lektura polskich czasopism związanych ze sztuką
- Przedstawienie głównych ośrodków związanych z rynkiem i z promocją sztuki
- Poznanie podstawowych zasad współpracy z mediami.
- Omówienie mechanizmu produkcji i promocji wystawy
- Wyczulenie studenta na powiązania sztuk wizualnych z prawami rządzącymi światem sztuki i kultury.
- Zapoznanie się z różnymi rodzajami nośników służących do promocji.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Realizowany w sali
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Studentka zna powiązania sztuk wizualnych z system instytucjonalnym.
Zna najważniejsze miejsca poświęcone sztuce w naszym mieście i kraju.
Z przykłady ważnych czasopism i mediów zajmujących się sztuką.
Zna różne rodzaje nośników służących do promocji.
Umiejętności
Student posługując się zdobytą wiedzą potrafi nawiązywać kontakt z instytucjami kultury, aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym, zna osoby zajmujące się sztuką i tworzące wystawy oraz wydarzenia kulturalne. Potrafi komunikować się z dziennikarzami i krytykami sztuki.
Kompetencje społeczne
Student po zapoznaniu się z podstawami i głównymi założeniami związanymi z promocją ma wyrobione zdanie na temat rynku sztuki, oraz wszelkich sposobów jego upowszechniania. Potrafi konstruktywnie podejść do postawionych zadań związanych z promocją, krytycznie odnieść się do niektórych zjawisk z nią zawiązanych, nawiązując dialog i kontynuując dyskusję.
Kryteria oceniania
• Zajęcia w terenie - wizyty w instytucjach kultury
• Wspólne zapoznanie się z agendą kulturalną miasta i kraju
A. Sposób zaliczenia
• zaliczenie z oceną
B. Formy zaliczenia
• Napisanie recenzji z wystawy
• Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru
C. Podstawowe kryteria
Procentowy udział każdego warunku zaliczenia w końcowej ocenie:
• Recenzja z wystawy – 50 %,
• oceny cząstkowe – 50 %
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Magazyn Szum.
2. Notes na 6 tygodni, bęc zmiana.
3. Artystyczne czasopisma naukowe np. Zeszyty Artystyczne, Dyskurs
4. Rafał Kasprzak, Przemysły kreatywne w Polsce : uwarunkowania i perspektywy, Warszawa 2013
5.Przemysł kreatywny : ekonomia na styku kultury i biznesu, red. nauk. Janina Stankiewicz, Zbigniew Binek, Sławomir Kotylak, Wydawnictwo MAjUS, 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: