Realizacje multimedialne 2 0202.8-SPR2
- Prezentacja i omówienie przykładów różnorodnych zastosowań średniozaawansowanych technik multimedialnych w realizacjach artystycznych.
- Prezentacja i omówienie przykładów różnorodnych zastosowań średniozaawansowanych technik multimedialnych w realizacjach użytkowych.
- Podstawowe techniki wykorzystania urządzeń peryferyjnych sprzężonych z oprogramowaniem modelującym i edytującym obraz ruchom i dźwięk w czasie rzeczywistym.
- Podstawy wirtualnego aranżowania przestrzeni złożonych.
- Średniozaawansowane techniki łączenia obiektów realnych z obrazem cyfrowym.
- Średniozaawansowana kreacja i edycja materiałów graficznych, fotograficznych, animowanych oraz wideo na potrzeby realizacji projektów multimedialnych.
- Średniozaawansowane zastosowania materiałów graficznych, animowanych i wideo w realizacji projektów multimedialnych.
- Średniozaawansowana realizacja i edycja dźwięku na potrzeby projektów multimedialnych.
- Średniozaawansowane techniki synchronizacji obrazu z dźwiękiem w projektach multimedialnych
- Przegląd zrealizowanych projektów i zadań oraz dyskusja.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu sztuki multimedialnej.
- Rozumie zasady kreowania i kontrolowania obrazu ruchomego za pomocą specjalistycznych programów.
- Rozumie zasady tworzenia kompozycji audiowizualnych.
- Rozumie korzyści płynące z podziału zadań i specjalizacji w pracy zespołowej.
Umiejętności:
- Sprawnie posługuje się programami poświęconymi tworzeniu obrazów ruchomych i ich postprodukcji.
- Potrafi w praktyce wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu kontroli przekazu multimedialnego.
- W sposób świadomy i przemyślany tworzy spójne kompozycje audiowizualne.
- Potrafi w oryginalny sposób interpretować postawione zadania.
- Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko.
Kompetencje społeczne (postawy)
- Rozumie potrzebę dialogu, rolę, dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej.
- Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych.
- Krytycznie odnosi się do własnych pomysłów i doskonali je na drodze prób i eksperymentów.
- Efektywnie współdziała w pracy zespołowej.
- Prawidłowo określa priorytety w realizacji powierzonych mu zadań.
Kryteria oceniania
Zaliczenie i egzamin
- Realizacja projektów semestralnych (75%)
- Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)
Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
- Zawojski P., Cyfrowe wyzwania. „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Estetycznego” 2004, nr 4
- Obrazy i obrazowania w dobie mediów elektronicznych, red. Sajkiewicz S., Katowice 2010.
- Colson, R., The Fundamentals of Digital Art, Szwajcaria, 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: