Projektowanie komunikacji z użytkownikiem końcowym 1 1.S2.DC.4
Swoisty język znaków i komunikatów wykorzystywany w tekstach cyfrowych skomplikował się już w stopniu wystarczającym by objąć go refleksją językoznawczą. Łączy się to bezpośrednio z wyzwaniami projektowania interfejsów i doświadczenia użytkownika programu, aplikacji lub gry (tzw. UI oraz UX). Uczestnicy kursu nie tylko poznaj wyzwania związane z tworzeniem takiej warstwy komunikacyjnej ale będą mieli okazję przećwiczyć to w praktyce.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
1. w stopniu zaawansowanym kluczowe pojęcia z zakresu komunikacji w środowisku cyfrowym oraz interaktywności tekstów cyfrowych (k_W02, k_W05).
Umiejętności: absolwent potrafi
2. zaprojektować system komunikacji z użytkownikiem w prostym tekście gry (k_U01, k_U10).
3. Przetestować i ocenić istniejący system komunikacji w tekście cyfrowym (K_U04).
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
4. rozumienia znaczenia interfejsów gier oraz wysokiej jakości doświadczeń użytkowników tekstów cyfrowych w budowaniu rynku kultury (K_K02).
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: Dyskusja / wykład / ćwiczenia praktyczne / metoda projektu / dyskusja / praca grupowa
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Praca na zajęciach (efekty 1,3, 4); Projekt (efekt 2).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen z pracy na zajęciach (50%) i projektu (50%).
Literatura
M. Fleischer, Ogólna teoria komunikacji, tłum. M. Burnecka, Wrocław 2007.
Komunikologia: Teoria i Praktyka Komunikacji, (red.) E. Kulczycki, M. Wendland, Poznań 2012.
Materiały przygotowane przez prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: