Socjolekty środowisk fanowskich 1.S2.DC.7
Przestrzeń cyfrowa pełna jest współcześnie grup fanów konkretnych tekstów kultury i/lub innych przejawów kreatywności cyfrowej. Wytwarzane przez nich metody i elementy komunikacyjne refigurują już wystarczająco długo aby można było mówić o przekształcaniu się ich w złożone systemy znaków a nawet języki. Uczestnicy kursu będą mieli okazję zapoznać się z przykładami takowych, a także poddać je analizie.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie:
1. W pogłębionym stopniu zależności powstawania i funkcjonowania systemów komunikacji w środowisku cyfrowym. (kW02)
2.W pogłębionym stopniu zasady, którymi rządzi się komunikacja konkretnych środowisk fanowskich w sieci Internet (k_W07).
Umiejętności: student potrafi:
3. Poddać analizie przykłady komunikatów czy systemów wymiany myśli w środowisku cyfrowym (K_U01)
4. Przedstawić przykłady nowych trendów w komunikacji w mediach społecznościowych (k_U05, k_U09)
Kompetencje społeczne: student jest gotów do:
5. Krytycznej oceny nowych trendów językowych pojawiających się w środowiskach cyfrowych (k_K02)
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Praca zaliczeniowa (efekty 2,3); Zadania cząstkowe (efekty 1,2,4,5).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (50%) i pracy zaliczeniowej (50%).
Metody dydaktyczne: Metoda projektu, praca w grupach, dyskusja
Literatura
Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć
A1. wykorzystywana podczas zajęć
1. Piekot, T., Język w grupie społecznej. Wprowadzenie do analizy socjolektu. Wałbrzych 2008.
2. Filiciak M., Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, Warszawa 2006.
A2. studiowana samodzielnie przez studenta
1. Matyka M., Socjolekt uczestników klasycznych gier fabularnych jako profesjolekt, Homo Ludens 2014, 1(6), s. 101-115 (dostęp online).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: