Przedmiot kierunkowy w języku obcym: Contemporary Polish Theatre 1.S2.FP.22.1
1. Najważniejsze zjawiska w teatrze i dramacie współczesnym i ich interpretacja.
2. Od Wielkiej Reformy Teatru (Gordon Craig, Konstanty Stanisławski, Antonin Artaud),
3. Kontynuatorzy w drugiej połowie XX wieku ( Jerzy Grotowski, Peter Brook, Eugenio Barba, Tadeusz Kantor)
4. Teatr postdramatyczny.
5. Sztuka interpretacji dramatu i przedstawienia teatralnego.
6. Analiza wybranych spektakli teatralnych ( projekcje).
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Realizowany w terenie
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ma uporządkowaną wiedzę ogólną na temat historii teatru i filmu różnych epok w kontekście ogólnych zjawisk kultury
ma podstawową wiedzę o powiązaniach wiedzy o teatrze i filmie z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami nauk humanistycznych (zwłaszcza naukami o sztuce)
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi oraz pojęciami z zakresu wiedzy o teatrze i filmie, zarówno w pracy badawczej, jak i innych sytuacjach profesjonalnych
potrafi sformułować profesjonalną wypowiedź krytyczną (pisemną, ustną) odnoszącą się do określonego wydarzenia teatralnego, filmowego i kulturalnego
Kryteria oceniania
obecność, dyskusja, ocena z pracy zaliczeniowej
Literatura
J.L. Styan, Współczesny dramat, Ossolineum, Wrocław 1995.
O. Aslan, Aktor XX wieku, PIW, Warszawa, 1978.
H. Lehmann, Teatr postdramatyczny, Uniwersitas, Kraków 2006.
Przeciw konwencjom. Antologia tekstów o teatrze polskim i obcym od Antoine’a po czasy współcze-sne ( 1887-1990), red. M. Fik, Warszawa 1994.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: