Przedmiot uzupełniający z zakresu kształcenia kulturowo-literackiego 1: W stronę lektury 1.S2.FP.NJPO.16.1
- Mity wiecznie żywe.
- W poszukiwaniu wartościowej lektury.
- kryteria doboru lektury.
- Stare teksty czytane na nowo.
- Zrapowane lektury i ich miejsce w polonistycznej edukacji.
Komiks w szkole.
- Fragment tekstu jako lektura.
Propozycje metodyczne pracy z książką.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
W cyklu 2022/23-L: Kultura popularna w szkole. pobłażliwe pozwolenie czy autentyczny dialog?, red. B. Myrdzik i M. Latocha, Lublin 2006. | Ogólnie: Kultura popularna w szkole. Pobłażliwe przyzwolenie czy autentyczny dialog?, red. B. Myrdzik i M. Latocha, Lublin 2006. |
Poziom studiów
Profil kształcenia
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu metod, strategii i technik uczenia oraz planowania i organizowania pracy na lekcji (WG, s-W-10);
Umiejętności:
- student potrafi zaplanować oryginalne zajęcia z lektura, dokonać właściwego wyboru tekstu i metod (UW, sU-7, s-U-11, s-U-13);
- student potrafi zastosować nabyta wiedzę podczas wybranej do opracowania przez siebie lektury (dawnej lub współczesnej, z kanonu lub wybranej przez siebie).
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia:
- aktywność na zajęciach - 50%
- praca zaliczeniowa - 50%
Literatura
-Janus-Sitarz A., Szkolna polonistyka wobec tajemnicy jednostkowego "zderzenia lektury", [w:] czytanie tekstów kultury. Metodologia, badania, metodyka, red. B. Myrdzik i I. Morawska, Lublin 2007.
- Sporek P., W stronę lektury, Kraków 2017.
- Zasacka Z., Lektury szkolne i pozaszkolne - ciągłość i zmiany w postawach czytelniczych gimnazjalistów, [w:] Polonistyka dziś - kształcenie dla jutra, red. K. Biedrzycki, W. Bobiński, A. Janus-Sitarz, t. 2, Kraków 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: