Komparatystyka kulturowa gier 1.S2.GS1.2
1. Gra jako tekst kultury.
2. Antropologiczne konteksty gier i grania.
3. Gra jako zjawisko artystyczno-estetyczne.
4. Gry jako media komunikacji kulturowej.
5. Intermedialność gier wideo.
6. Gry a teksty transmedialne.
7. Gry oraz ich związki z innymi tekstami kultury.
8. Struktury narracyjne: literatura, film a gry wideo.
9. Kulturowe uwarunkowania gier i praktyk ludycznych.
10. Gry jako media współtwórcze.
11. Gry w komunikacji międzykulturowej.
12. Polityczny wymiar gier.
13. Gry a ideologia.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu
1. wybrane teksty, fakty, obiekty i zjawiska kulturowe oraz gry, jak również związane z nimi teorie kulturoznawcze i socjologiczne wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu nauk o kulturze i religii oraz nauk o sztuce k-W-1.
2. zaawansowane metody analizy i interpretacji tekstów i wytworów kultury, przede wszystkim gier w obrębie wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w kulturoznawstwie k-W-4 .
Umiejętności:
Absolwent potrafi
3. formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania, syntetyzować różne idee i punkty widzenia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu
kulturoznawstwa (z możliwością uwzględnienia wiedzy z nauk pokrewnych) k-U-2.
Kompetencje społeczne:
Absolwent jest gotów do
4. krytycznej oceny odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy kulturoznawczej, o kulturze gier oraz działalności rynku gier w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych k-K-1.
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Prezentacja (efekty 1-4);
Aktywność i zadania cząstkowe (efekty 1-4).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych za aktywność (50%) i prezentacji (50%).
Literatura
Dovey J., Kennedy H.W., Kultura gier komputerowych, Kraków 2011.
Filiciak M., Media, wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu, Gdańsk 2013.
Kubiński P., Gry wideo: zarys poetyki, Kraków 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: