Ikonosfera gier 1.S2.GS1.KMK.8
Przedmiot skupi się na przedstawieniu funkcjonującej ikonosfery gier, omówienie jej najważniejszych elementów, ich kulturowej genezy oraz praktycznych zastosowań wiedzy na jej temat.
Omówione zostaną zarówno teoretyczne aspekty funkcji obrazu jako zjawiska kulturowego jak też informacje praktyczne m.in. na temat różnorodności stylów graficznych wykształconych w ramach medium elektronicznej rozrywki, niewykorzystanie wizualiów ze starych mediów, a także przekazywania informacji za pomocą różnych typów User Interface. Poruszona będzie kwestia ikon w komunikacji gra-gracz wraz z objaśnieniem ich genezy.
Zajęcia rozwinięte będą o dyskusje i analizę warstwy wizualnej gier video w celu trenowania analizy, syntezy i interpretacji treści kulturowych we wspomnianym medium.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. ekonomiczne i prawne uwarunkowania związane z grami elektronicznymi (k-W-6);
2. zasady działania systemów pracy w branży gier (k-W-8).
Umiejętności: student potrafi
3. komunikować się z zespołem i odbiorcami na temat związany z analizą gier (k-U-4).
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
4. krytycznej oceny gier lub ich elementów i uznaniu znaczenia wiedzy kulturotwórczej w rozwiązywaniu problemów projektowych (k-K-1);
5. odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej designera i działania z użyciem dobrych branżowych praktyk (k-K-3).
Kryteria oceniania
Udział w dyskusji na tematy z zakresu ikonosfery elektronicznej rozrywki oraz samodzielna, pisemna analiza dzieła elektronicznej rozrywki.
Literatura
1. Adams Ernest, Projektowanie gier: podstawy, Gliwice 2011
2. Keo Mary, Graphical Style in Video Games, Riihimäki, 2017, online, https://core.ac.uk/download/pdf/93082889.pdf
3. Szpunar Magdalena, Kultura obrazu a ikonosfera Internetu, „Studia Medioznawcze” 3(34) 2008, s. 104-124
4. Zawojski Piotr, Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów, Warszawa 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: