Praktyczna nauka języka angielskiego 2 1.S2.JB.18
Celem zajęć jest kształtowanie kompetencji językowych oraz komunikacyjnych na podstawie bieżącej tematyki, wynikającej z treści podręcznika realizowanego w danym semestrze. Zajęcia z przedmiotu mają charakter zintegrowany (4 sprawności językowe jednocześnie) i opierają się na praktycznym doskonaleniu umiejętności czytania, rozumienia tekstów i komunikatów werbalnych oraz tworzenia wypowiedzi ustnej i pisanej.
Treści programowe
Problematyka konwersatorium:
1. wprowadzenie pojęć: ekonomia czasu rzeczywistego, technologia i rola innowacji w biznesie, marketing i reklama;
2. praktyczne doskonalenie umiejętności:
a) wypowiedzi ustnej w kontekście wydawania poleceń i instruktażu z zastosowaniem strategii w praktyce, wyznaczanie zadań, opowiadanie historii i anegdot;
b) wypowiedzi pisemnej – tworzenie listu przewodniego, krótkiego raportu, formalnego maila służbowego;
c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku;
d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: struktury gramatyczne pytań, zaimki względne,rzeczownik odczasownikowy (gerund) i bezokolicznik.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna i rozumie:
1. stylistyczne reguły wypowiedzi pisemnej i ustnej w środowisku zawodowym (k-W04, P7S_WG)
2. wybrane pojęcia biznesowe z oraz potrafi się nimi posługiwać (k-W05, P7S_WK)
3. procesy komunikowania interpersonalnego, społecznego i gospodarczego (k-KW09, P7S_WK)
Umiejętności
Student potrafi:
1. posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+ w mowie i piśmie (k-U11, P7S_UK)
2. wyrażać własne opinie oraz właściwie reagować językowo na wypowiedzi innych osób (k-U04, P7S_UK).
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria
• frekwencja i przygotowanie do zajęć: 25%
• aktywność: 25%
• egzamin: 50%
Literatura
Wykaz literatury
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
Tullis, G., Trappe, T., Intelligent Business. Upper-Intermediate Coursebook, Longman.
Pile, L., Intelligent Business. Upper-Intermediate Workbook, Longman.
Emmerson, P., Business Grammar Builder, 2nd ed., Macmillan.
A.2. studiowana samodzielnieprzez studenta
Murphy, R. English Grammar in Use, Cambridge.
Hewings, M. Advanced Grammar in Use, Cambridge.
B. Literatura uzupełniająca
McCarthy, M., O'Dell, F., English Vocabulary in Use: Upper-intermediate and Advanced, Cambridge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: