Praktyczna nauka jezyka rosyjskiego 2 1.S2.JB.2
Treści programowe:
- Reklama w biznesie (funkcje i rodzaje reklamy; reklama towaru na poszczególnych etapach "cyklu jego życia"
- Biznesplan (profil przedsiębiorstwa; opis oferowanego produktu lub usługi; strategia marketingowa; analiza SWOT; plan finansowy; harmonogram pracy)
- Biznes w turystyce (zasady funkcjonowania branży turystycznej i kierunki jej rozwoju)
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową dot. treści programowych (zna funkcje reklamy oraz strategie kampanii reklamowych, stosowane w biznesie; zna zasady funkcjonowania branży turystycznej i kierunki jej rozwoju; potrafi wymienić podstawowe elementy biznesplanu i rodzaje reklam (kW01; P6S_WG)
Student zna i rozumie specjalistyczną leksykę z zakresu reklamy, biznesplanu i biznesu w branży turystycznej (kW12; P6S_WG)
Umiejętności
Student
Student ma umiejętności językowe, uwzględniające terminologię stosowaną w sferze reklamy i turystyki oraz w zakresie tworzenia biznesplanu (kU01; P6S_UW)
Student potrafi tłumaczyć teksty autentyczne związane z problematyką wymienioną w programie (kU04: P6S_UK)
Student potrafi opisać pracę agencji reklamowej (kU02; P6S_UW)
Kompetencje społeczne (postawy)
Po zakończeniu kursu student powinien zajmować świadomą postawę wobec własnego i cudzego wypowiadania się, krytycznie oceniać przekazywaną wiedzę, dostosować swoje zachowanie werbalne i niewerbalne do określonej sytuacji komunikacyjnej, stosować strategie komunikacyjne, wykazywać otwartość i tolerancję nie tylko wobec innych zjawisk językowych, lecz także kulturowych, dbać o kulturę wypowiadania się (kK01; P6S_KK); (kK02; P6S_KO)
Kryteria oceniania
Prace kontrolne: 80%
Zadania domowe: 10%
Aktywność na zajęciach: 10%
Literatura
Chwatow S., Hajczuk R., Русский язык в бизнесе, Warszawa 2000.
Bondar N., Chwatow S., Бизнес-контакт, cz. I, Warszawa 2009.
Kuca Z., Język rosyjski w biznesie, Warszawa 2007.
Witkowska F., Dereń B., Ни пуха ни пера! Vademecum leksyki rosyjskiego języka biznesu. Wersja CD, Opole 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: