Stylistyka tekstów pisanych w języku angielskim 1 1.S2.JB.21
W trakcie kursu studenci poznają sposoby komunikowania swoich poglądów z pomocą tekstu poprzez wyrobienie umiejętności argumentowania sądów i prowadzenia polemiki z poglądami innych. Zatem nadrzędnym celem kursu jest wyposażenie studentów w niezbędne treści i narzędzia, pozwalające na doskonalenie sprawności potrzebnych przy pisaniu tekstów akademickich oraz pracy dyplomowej.
Treści programowe
Problematyka konwersatorium: treść zajęć obejmie analizę przykładowych tekstów naukowych, stylistykę tekstu akademickiego (rejestr językowy, dobór leksyki, powszechnie występujące wyrażenia, kolokacje, unikanie banałów, analiza stylu i struktury zdania), strukturę tekstu (podział pracy na wstęp, część teoretyczną, praktyczną i konkluzje, dobór materiału i struktura paragrafu), dobór literatury fachowej i kwestię plagiatu, użycie cytatu w tekście, tworzenie przypisów i bibliografii, zapoznanie ze stylami MLA, APA i Chicago.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna i rozumie:
1. sposoby komponowania, analizy i redakcji tekstu naukowego (k_W04, P7S_WG)
2. sposoby doboru i wykorzystania literatury fachowej oraz konieczność stosowania się do reguł antyplagiatowych (k_W10, P7S_WK),
3. zasady formułowania sądów i prowadzenia polemiki z poglądami innych (k_W09, P7S_WK).
Umiejętności
Student potrafi:
1. odwoływać się do argumentów innych i formułować logiczne wnioski (k_U03, P7S_UW)
2. w sposób spójny i precyzyjny wypowiadać się w piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące prowadzonych badań naukowych (k_U04, P7S_UK)
Kompetencje społeczne (postawy)
Student powinien:
1. przestrzegać etyki zawodowej (k-K01, P7S_KR),
2. ustalać priorytety w trakcie realizacji zadań związanych z pisaniem pracy magisterskiej (k-K05, P7S_KR).
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria
• frekwencja i przygotowanie do zajęć: 25%
• aktywność: 25%
• prace kontrolne: 50%
Literatura
Wykaz literatury
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
1. Leki, I. (1998). Academic Writing. Cambridge UP.
2. Wallwork, A. (2013). English for Research: Usage, Style, and Grammar. Springer.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
1. Dziekański, P. (2013). Przewodnik dla studentów: jak pisać pracę dyplomową? Uniwersytet Jana Kocha-nowskiego.
2. MacDonald, S. (2010). Professional academic writing: in the humanities and social sciences. Southern Illinois University Press.
B. Literatura uzupełniająca
1. Teitelbaum, H. (1998). How to write a thesis. ARCO.
2. Hamp-Lyons, L. (1989). Study writing: a course in written English for academic purposes. Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: