Metody terapii logopedycznej 1 1.S2.L.PP.12
celem zajęć jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy logopedycznej w różnych placówkach logopedyczny ch omówienie zasad diagnozy oraz ćwiczenia wywoływania i utrwalania głosek najczęściej spotykanych w praktyce zawodowej oraz innych metod terapii logopedycznej.
Nakład pracy studenta
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. zna podstawową terminolog ię logopedyczną (K_W06).
Umiejętności : student potrafi
2. poprawnie przeprowadzić wewnętrzną diagnozę logopedyczną oraz opracować i wdrożyć właściwą terapię
logopedyczną (K_U06);
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
3. uświadomienia sobie wpływu terapii logopedycznej na prawidłowy rozwój mowy dziecka oraz jest samodzielny
w stawianiu i rozwiązywaniu problemów logopedycznych. (K_K01).
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
ćwiczenia praktyczne/metoda projektu
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Zadania cząstkowe (efekty 1 3).
Aktywność na zajęciach (efekty 1 3)
Kolokwium końcowe (efekty 1 2).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny cząstkowej
(30%); aktywnego udziału w zajęciach (20%); kolokwium
końcowe (50%).
Literatura
Dawczak Beata, Spychał Izabela, Szumki sz, ż, cz, dż: zabawy z głoskami , Wydawnictwo Harmonia, 2011.
Gruba Joanna, KOSF. Karty Oceny Słuchu Fonemowego , Wydawnictwo Komlogo, Gliwice 2016.
Michalak-Widera Iwona, Logopedyczny test dla dzieci i młodzieży , Wydawnictwo Unikat 2, Czechowice Dziedzice 2009.
Gałkowski T., Jastrzębowska G. (red.) Logopedia. Pytania i odpowiedzi- podręcznik akademicki, wyd. UO, Opole 2003.
Błachnio K.,Wybrane zagadnienia z metodyki logoterapii. Podręczny słownik terminów specjalistycznych stosowanych w logopedii, Warszawa 1989.
Minczakiewicz E.M., Mowa Rozwój Zaburzenia Terapia, WSP, Kraków 1997.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: