L'identité et la culture - contextes et interprétations 1.S2.LF.18
1. Poszukiwanie niezależności.
2. Wykluczenie.
3. Nieobecność.
4. Szaleństwo.
5. Bunt.
6. Zło.
7. Cisza.
8. Inność i różnica.
9. Sacrum i profanum.
10. Dystynkcje kulturowe.
11. Samotność.
12. Pamięć.
13. Zagubienie.
14. Nicość.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
języki obce
ogólnouniwersyteckie
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Lektura monograficzna
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE
1. w pogłębionym stopniu teorie literaturoznawcze, kulturowe dziedzictwo europejskie w ujęciu interdyscyplinarnym, tło wydarzeń historyczno-politycznych we Francji i w Europie k_W02
2. fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w kontekście aktualnych problemów politycznych, ekonomicznych, społecznych i kulturowych w Europie i na świecie k_W06
UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI
3. czytać i tworzyć zaawansowane teksty francuskojęzyczne i przygotowywać zaawansowane prezentacje przy użyciu nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w zakresie praktycznej nauki języka, językoznawstwa i literaturoznawstwa francuskiego k_U04
4. poszukiwać, dobierać źródła, dokonywać oceny, pogłębionej analizy i syntezy informacji w odniesieniu do aktualnych wydarzeń politycznych, gospodarczych, społecznych i kulturowych w Europie i na świecie k_U03
Kryteria oceniania
konwersatorium:
- z elementami dyskusji
- z dużym udziałem pracy własnej studenta
wykład konwersatoryjny
ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych : aktywności, frekwencji na zajęciach, przygotowania referatu/prezentacji
Literatura
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
Szavai D., Toudoire-Surlapierre F., 2017,Genres et identité dans la tradition littéraire européenne, Paris.
Bourdieu P., 1979, La Distinction. Critique sociale du jugement, Paris.
Derrida J., 1967, L’Écriture et la différence, Paris.
Grimaldi N., 2003, Traité des solitudes, Paris.
Krakovitch O., Sellier G., 2001, L’Exclusion des femmes. Masculinité et politique dans la culture au XXe siècle, Bruxelles.
Kristeva J., 1996, Sens et non-sens de la révolte. Pouvoirs et limites de la psychanalyse I, Paris.
Rougé D., 2012, Écrire et lire la folie. Rencontrer le fou dans ses textes, Kraków.
La communauté et l’exclusion dans la littérature française et francophone, 2017, Études rassemblées et présentées par Tomasz Różycki, Literaport. Revue annuelle de littérature francophone n° 4, Opole.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
Boué R., 2009, L’Éloquence du silence, Paris.
Ricœur P., 2015, Soi-même comme un autre, Paris.
Quêtes littéraires, 2014, No 4 : Sur les traces du vagabond.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: