Rynek księgarski i czasopiśmienniczy 1.S3.ED.Z.W.9
1. Wprowadzenie. Marketing, promocja i podstawowe trendy na rynku książki 2. Struktura rynku książki
3. Promocja czytelnictwa. Wyzwania, strategie i taktyki
4. Podstawy procesu wydawniczego. Planowanie kampanii marketingowej
5. Blurby, zapowiedzi, materiały prasowe
6. Spotkania autorskie i festiwale
7. Autor jako marka
8. Współpraca z mediami: telewizja, radio
9. Współpraca z mediami: czasopisma, blogi
10. Książka w social mediach
11. Multimedialne i niestandardowe formy promocji
12. E-booki, audiobooki, aplikacje
13. Studium przypadku: Czytaj.pl
14. Studium przypadku: Festiwal Conrada
15. Studium przypadku: „Król” Szczepana Twardocha
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE
k_W01
k_W02
k_W04
k_W05
k_W07
k_W08
m-W-1
m-W-2
m-W-3
UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI
k_U01
k_U04
k_U05
k_U06
k_U07
k_U09
m-U-1
m-U-2
m-U-3
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: STUDENT JEST GOTÓW DO
k_K1
k_K2
k_K3
k_K5
Kryteria oceniania
aktywne uczestnictwo w zajęciach, 40%
przygotowanie pracy/ prezentacji zaliczeniowej 60%
Literatura
1. Baverstock A., Marketing w wydawnictwie. Fantazja czy rzeczywistość?, Kraków 1996.
2. Biliński L., Książka w PRL. Wydawnictwa i księgarstwo, Warszawa 1981.
3. Davies G., Nabywanie tytułów. Organizacja i zarządzanie w redakcji, Kraków 1997.
4. Frołow J., Raport o książce katolickiej, wstęp ks. M. Otolski, Warszawa 2001.
5. Frołow J., Raport o książce katolickiej, wstęp M. Otolski, Warszawa 2001. 2. 6. Frołow J., Raport o multimediach, Warszawa 2001.
7. Gołębiewski L., Rynek książki w Polsce 2009, t. 1–3, Warszawa 2010 [oraz edycje wcześniejsze]. Huenefeld J., Zarządzanie wydawnictwem w warunkach gospodarki wolnorynkowej, Kraków 1994.
8. Hussak T., Księgarswo bliskie czytelnikowi, Olsztyn 1999.
9. Jak osiągnąć sukces w księgarstwie, tłum. G. Łuczkiewicz, Kraków 2000. 10. Jaworski M., Trendy na rynku książki w Polsce, Warszawa 2004. 3.
11. Kitrasiewicz P, Gołębiewski Ł., Rynek książki w Polsce 1944–1989, Warszawa 2005.
12. Marketing wydawniczy 8 P [skrypt szkoleniowy Firmy Konsultingowej BMR] 13. Owen L., Zakup i sprzedaż praw autorskich w obrocie międzynarodowym, Kraków 1998.
14. Piasecka A., Logistyka w wydawnictwie, Warszawa 2004.
15. Public Relations: biblioteki, wydawnictwa, informacja naukowa, uczelnie, pod red. M. Kocójowej, Kraków 2004. 4.
16. Rozmowy o rynku książki, t. 1–7, Warszawa 2002–2008.
17. Świtała M., Zachowania konsumentów i marketing na rynku książki, wyd. 2, Warszawa 2003.
18. Walewska J., Raport o książce akademickiej, Warszawa 2001.
19. Zając M., Promocja książki dziecięcej, Warszawa 2000.
20. Zając M., Raport o książce dla dzieci i młodzieży, Warszawa 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: