Foreign Language Course 1 Italian 1.S3.EP.L.IT.1
Rozwijanie kompetencji rozumienia tekstu na przykładzie materiału stymulującego (teksty cywilizacyjne, piosenki, krótkie filmy video) w korelacji z treściami podręcznika kursowego "Nuovo Espresso 2" (unità 1-5).
Materiał leksykalno-gramatyczny obejmuje nastepujące zagadnienia:
1. zakupy (rodzaje sklepów i lokali usługowych)
2. opis osoby
3. podróżowanie i wakacje (ulubione destynacje Włochów)
4. znani Włosi (przyzwyczajenia i upodobania all'italiana )
5. zmiany mentalności w Italii (stereotypy nt. Włochów i ich kraju)
6. moda włoska
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA: ABSOLWENT
m-W-1 ma uporządkowaną wiedzę na temat języka włoskiego; zna zasady leksykalno-gramatyczne i fonologiczne języka włoskiego na poziomie B1 oraz zasady doboru środków do wyrażania określonych rodzajów informacji
UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT
m-U-2 potrafi posługiwać się językiem włoskim w mowie i piśmie na poziomie B1 ze względną płynnością, poprawnością i skutecznością komunikacji w szerokim zakresie zagadnień ogólnych, kulturowych
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT
m-K-1 jest gotów kształtować własne poglądy na podstawie zdobytej wiedzy ogólnej i szczegółowej na tematy związane z włoskim obszarem językowym
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne
konwersatorium:
- z elementami dyskusji;
- analizą tekstów z dyskusją;
- z udziałem pracy własnej studenta
- z prezentacją multimedialną
wykład konwersatoryjny
praca w grupach
Formy zaliczenia
kolokwiua pisemne
wykonanie pracy domowej
Podstawowe kryteria
ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych: kolokwium, aktywności, frekwencji na zajęciach
Praktyki zawodowe
nie dot.
Literatura
A. 1 wykorzystywana podczas zajęć
Bali, Maria, Rizzo, Giovanna, 2014: Nuovo Espresso 2. Corso di italiano. Libro dello studente e esercizi. Firenze: Alma Edizioni.
Di Francesco, Annamaria, Naddeo, Ciro Massimo, 2005: Bar ITALIA. Articoli sulla vita italiana per leggere, parlare, scrivere. Firenze: Alma
Edizioni.
Mezzadri, Marco, Pederzani, Linuccio, 2007: Civiltà punto it. Civiltà e cultura italiana per ragazzi. Perugia: Edizioni Guerra.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
Jenerowicz Aldona, Carluccio Giori, 2003, Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne dla młodziezy szkolnej, studentów i nie tylko..., Poznań: Wagros.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: