Filozofia 1.S3.FP1.2
Wykład obejmuje dwie grupy zagadnień. Pierwsza dotyczy wybranych filozoficznych koncepcji człowieka, które ukazane zostaję w kontekście szeroko pojętego problemu rozwoju istniejących w nim możliwości. W tej grupie zagadnień mieszczą się starożytne koncepcje dzielności i cnoty Sokrates, Platon, Arystoteles, Epikur i Epiktet oraz nowożytne i współczesne koncepcje racjonalności i wolności. Druga grupa zagadnień obejmuje kwestie zmian obrazu świata następujących wraz z rozwojem wiedzy naukowej, nowożytnego przyrodoznawstwa i nauk humanistycznych.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka zna wybrane filozoficzne koncepcje człowieka stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej (K_W01), zna filozoficzne założenie koncepcji pedagogicznych (K_W04), ).
Umiejętności
Student/ka potrafi stosować znajomość zasad i norm etycznych do własnych działań, dostrzega i analizuje dylematy etyczne (K_W08), .
Kompetencje społeczne
Student/ka poszukuje optymalnych rozwiązań nie naruszających zasad etycznych, postępuje zgodnie z zasadami etycznymi (K_K05).
Kryteria oceniania
Zaliczenie z oceną na podstawie kolokwium zaliczeniowego. Odpowiedzi pisemne na pytania dotyczące zagadnień omawianych w trakcie wykładu.
Ocena niedostateczna - stopień opanowania wiedzy poniżej 50%,
Ocena dostateczna - stopień opanowania wiedzy 51-70%,
Ocena dobra - stopień opanowania wiedzy 71-90%,
Ocena bardzo dobra - stopień opanowania wiedzy powyżej 91%.
Literatura
Kenny A., Krótka historia filozofii zachodniej, przeł. W.J. Popowski, Poznań 2005.
Popkin R. H., Stroll A., Filozofia, przeł. J. Karłowski, N. Leśniewski, A. Przyłębski, Poznań 1994,
Teichman J., Evans K., Filozofia. Przewodnik dla początkujących, przeł. T. Baszniak, Warszawa 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: