Praktyczna nauka języka francuskiego - Sprawności zintegrowane 1 1.S3.FRP1.1
Treści programowe:
• Alfabet, literowanie
• Narodowości i języki
• Formuły powitalne (formalne i nieformalne), grzecznościowe
• Pozdrawianie i pożegnanie
• Przedstawianie się i pytanie o tożsamość
• Formy grzecznościowe
• Wypełnienie formularza
• Mówienie o sobie (informacje na temat wieku, daty i miejsca urodzenia, kraju pochodzenia, miejsca zamieszkania,…)
• Upodobania, marzenia, zainteresowania
• Dni tygodnia, miesiące i pory roku
• Liczebniki i godziny, liczenie
• Miejsca w mieście, lokalizacja i orientacja w przestrzeni
• Pisanie kartki pocztowej
• Rozrywki sportowe i kulturalne
• Zawody
• Zakwaterowanie
• Adresowanie, korespondencja, sms’y- używane skróty
• Opis fizyczny, części ciała i cechy charakteru
• Święta i wydarzenia rodzinne
• Czynności dnia codziennego
• Dziennik pokładowy/kartka z pamiętnika
• Plany na przyszłość
• Opis (dnia, miasta, osoby)
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. w podstawowym stopniu (w odniesieniu do treści programowych powyżej) - słownictwo i struktury służące komunikacji ustnej i pisemnej w życiu codziennym, rozpoznaje rodzaj sytuacji komunikacyjnej i dostosowuje do niej rodzaj wypowiedzi, zna i rozróżnia formy wypowiedzi pisemnej, wyróżnia poszczególne części tekstu, potrafi określać typ wypowiedzi (K_W05)
Umiejętności: student potrafi
2. w sposób spójny wypowiadać się w mowie i piśmie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień zawartych w treściach programowych, dostrzegając różnice w postrzeganiu życia przez przedstawicieli innych nacji i kultur (K_U04)
3. korzystać z różnych źródeł (w języku rodzimym i francuskim) oraz nowoczesnych technologii (K_U02)
4. planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole (K_U07)
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne
• ćwiczenia audytoryjne: ćwiczenia rozumienia ze słuchu, ćwiczenia wypowiedzi ustnej (konwersacje symulacje), ćwiczenia pracy z tekstem i wypowiedzi pisemnej, ćwiczenia leksykalne
• praca indywidualna/w grupach
Formy zaliczenia:
kolokwium pisemne (efekt 1, 2)
wypowiedzi ustne (efekt 1, 2)
praca na zajęciach (efekt 1, 2, 3, 4)
prace domowe (efekt 1, 2, 3, 4)
Podstawowe kryteria:
60% poprawnych odpowiedzi
ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych (kolokwia pisemne, prace domowe, wypowiedzi ustne, aktywność, frekwencja na zajęciach)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
Cosmopolite 1, Hachette Livre, 2017 (podręcznik)
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
Cosmopolite 1Hachette Livre, 2017 (zeszyt ćwiczeń)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: