Praktyczna nauka języka francuskiego - Sprawności zintegrowane 3 1.S3.FRP1.3
Treści programowe
• Charakterystyka osób i relacji pomiędzy nimi (przyjaźń; miłość; sąsiedztwo; spotkania i ich następstwa;…)
• Poszukiwanie pracy i rozmowa kwalifikacyjna (list motywacyjny, CV, ogłoszenia o pracy, porady przed rozmową o pracę, doświadczenia zawodowe)
• Stereotypy (kraje i ich mieszkańcy ze szczególnym uwzględnieniem Francji i krajów francuskojęzycznych)
• Wypoczynek i warunki życia (wybór rodzaju wypoczynku; jakość życia w dużym mieście i na prowincji; opowiadanie o życiu we własnym mieście, redagowanie opinii na temat życia w dużym mieście i w małym miasteczku)
• Media (prasa – rodzaje, typy; stawianie hipotez na podstawie tytułów prasowych; pierwsza strona; telewizja - opinia na temat obejrzanej lub wysłuchanej emisji; kino - zwiastun filmowy; recenzja filmowa)
• Życzenia, sugestie i przypuszczenia dotyczące przyszłości
• Redagowanie krótkiego tekstu dotyczącego bieżących wydarzeń dnia codziennego (faits divers)
• Organizacje pozarządowe (cele, program i działanie; osobisty stosunek do tego rodzaju działalności)
• Książka i czytelnictwo (recenzja książki, tekst z tylnej okładki – quatrième de couverture, preferowane lektury, wyrażanie opinii o książce)
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. posiada zasób sformułowań i struktur gramatyczno-leksykalnych niezbędnych do skutecznej komunikacji (pisemnej i ustnej); zna zasady redagowania tekstów dotyczących życia codziennego (relacje interpersonalne, życie społeczne i zawodowe); potrafi odnaleźć się w sytuacjach komunikacyjnych tematycznie związanych z treściami programowymi; potrafi rozpoznać typ tekstu pisanego i mówionego, jego cechy charakterystyczne; rozpoznać postawę autora wobec poruszanego tematu na podstawie wskaźników znajdujących się w tekście pisanym lub mówionym; zwracać uwagę na spójność logiczną wypowiedzi (K_W05)
Umiejętności: student potrafi
2. odnaleźć się w sytuacjach komunikacyjnych tematycznie związanych z treściami programowymi; redagować różne typy tekstów dotyczących życia codziennego; wypowiadać się na temat problematyki objętej programem przedmiot; posługiwać się poznanym słownictwem i poszerzać jego zakres; używać zróżnicowanych struktur gramatyczno-leksykalnych do wyrażania własnej opinii; potrafi wyszukać określone informacje. (K_U04)
3. korzystać z różnych źródeł (w języku rodzimym i francuskim) oraz nowoczesnych technologii (K_U02)
4. planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole (K_U07)
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia:
zaliczenie z oceną
Formy zaliczenia:
kolokwium pisemne (efekt 1, 2, 3)
wypowiedzi ustne (efekt 1, 2, 3)
praca na zajęciach (efekt 1, 2, 3, 4)
prace domowe (efekt 1, 2, 3, 4)
Podstawowe kryteria:
60% poprawnych odpowiedzi
ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych (kolokwia pisemne, prace domowe, wypowiedzi ustne, aktywność, frekwencja na zajęciach)
Literatura
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
Alter Ego 2+ Hachette, Paris 2012 (podręcznik)
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
Alter Ego 2+ Hachette, Paris 2012 (zeszyt ćwiczeń)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: