Wstęp do językoznawstwa francuskiego 1.S3.FRP1.30
Problematyka konwersatorium:
• Istota języka i jego główne cechy
• Język jako system, język jako narzędzie komunikacji (langue - langage)
• Struktura systemu językowego (poziomy: fonologiczny, morfologiczny, składniowy, słownictwo).
• Funkcje języka i wypowiedzi
• Komunikacja językowa, akty mowy, odczytywanie sensów naddanych
• Słownictwo i relacje semantyczne (pole leksykalne, pole semantyczne)
• Podstawowe problemy metodologiczne
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętności: student potrafi
Student rozumie strukturę języka; umie wyróżnić jego poszczególne poziomy i rozumie istotę relacji między nimi; dostrzega systemowość leksyki; rozumie mechanizmy komunikacji (rozpoznawanie aktów mowy; odczytywanie sensów naddanych, udział sygnałów para- i pozawerbalnych) (k_U01)
Kryteria oceniania
• konwersatorium
• ćwiczenia audytoryjne: praca w grupach / dyskusja
Zaliczenie na ocenę
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Lessard Greg (1996), Introduction à la linguistique française. Queen’s University at Kingston (Canada).
Choi-Jonin I. & Delhay C. (1998), Introduction à la méthodologie en linguistique. Application au français contemporain, Presses Universitaires de Strasbourg.
Riegel, M., Pellat, J.-C., Rioul, R., Grammaire méthodique du français [2005], Paris, PUF – Quadrige Manuels, 1994.
Grzegorczykowa R., Wstęp do językoznawstwa, Warszawa 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: