Wprowadzenie do badań 1.S3.FRP1.33
1. Praktyczny wstęp do badań naukowych w zakresie językoznawstwa i literaturoznawstwa.
2. Konceptualizacja przedmiotu badań oraz problemu badawczego.
3. Dobór metodologii oraz literatury przedmiotu.
4. Zasady tworzenia bibliografii, przypisów oraz doboru i komentowania cytatów z literatury przedmiotu.
5. Pojęcie i reguły stylu naukowego.
6. Struktura i techniki pisania pracy dyplomowej.
7. Wybór tematu i opracowanie projektu wstępnego pracy.
8. Praca w bibliotece.
9. Zasady obrony pracy dyplomowej.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza – student zna i rozumie:
1. metodologię i terminologię ogólną z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa k_W02
2. zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego k_W06
Umiejętności – student potrafi:
3. formułować podstawowe problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z zakresu
językoznawstwa i literaturoznawstwa k_U01
4. korzystać z różnych źródeł (w języku rodzimym i francuskim) oraz nowoczesnych technologii (tworzenie bibliografii) k_U02
Kompetencje społeczne: student jest gotów do:
5. poszanowania praw autorskich, przestrzegania zasad etyki zawodowej k_K04
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia
• zaliczenie z oceną
Formy zaliczenia
• wybór tematu i opracowanie projektu wstępnego pracy
• konceptualizacja przedmiotu badań i problemu badawczego
Podstawowe kryteria
• przygotowanie do zajęć
• aktywność w ramach ćwiczeń
• frekwencja
• ocena projektu wstępnego
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Wykaz literatury
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć:
A.1.
1. Choi-Jonin, I. & Delhay, C. (1998). Introduction à la méthodologie en linguistique. Application au français contemporain. Strasbourg : Presses Universitaires de Strasbourg – PUS.
2. Schnedecker, C. (2001). Lire, comprendre, rédiger des textes théoriques. De Boeck, coll. « Méthodes en Sciences humaines ».
A.2.
1. Chiss, J.-L., Filliolet, J. & Maingueneau, D. (2013). Introduction à la linguistique française (tomes 1 & 2). Paris : Hachette Éducation, coll. « Les Fondamentaux ».
B.1.
1. Vassevière, J., Vassevière, M. & al. (2014). Manuel d’analyse des textes. Histoire littéraire et poétique. Paris : Armand Colin.
2. Labre Ch.& Soler P. (2003). Études littéraires. Paris : P.U.F.
B.2.
1. Blondeau, N. (2005). Littérature progressive du français (niveau avancé). Paris : CLE International.
2. Samb, D. (2014). Manuel de méthodologie et de rédaction bibliographique. Paris : L’Harmattan.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: