Socjolingwistyka 1.S3.FRP1.40
Tematy referatów będą przedstawiane studentom wraz z poszczególnymi wykładami. Przewiduje się zaproponowanie ogółem 10-15 tematów dotyczących pojęć, autorów lub teorii socjolingwistycznych
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. złożoną naturę zjawisk językowych (rozpoznawać różne odmiany tego samego języka, jak również jego wyznaczniki w dyskursie (pisemnym lub ustnym); język rodzimego użytkownika języka jest charakterystyczny dla środowiska i pochodzenia, w związku z czym jest także instrumentem tożsamości i ciągłości) k_W05
2. w pogłębionym stopniu terminologię w zakresie socjolongwistyki k_W02
Umiejętności: student potrafi
3. stosować terminologię socjolingwistyczną, odwoływać się do argumentów i formułować logiczne wnioski stosując właściwe metody i rozbudowane narzędzia, dostosowując je do nowych potrzeb, a także rozwijając je od nowa; przeprowadzić badanie terenowe (przygotować i przeprowadzić ankietę oraz przeanalizować jej wyniki)
k_U01
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
4. akceptacji różnic językowych i kulturowych oraz uznawania ich za naturalne uwarunkowania komunikacji społecznej (wrażliwość na różne odmiany j. francuskiego w zależności od regionów i wpływów historycznych; nie ma jednego j. francuskiego, ale język ten przybiera różne postaci, formy i dźwięki w zależności od kontekstów ( użytkownicy, społeczności, sytuacje komunikacyjne, cele komunikacyjne,...) ) k_K02
Kryteria oceniania
Ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie kolokwium, obecności i aktywności na zajęciach
Literatura
Boyer H. (2001), Introduction à la sociolinguistique, Dunod, coll. Les topos
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: