Lektorat języka obcego 2 włoski 1.S3.FRP1.L.IT.2
Rozwijanie kompetencji rozumienia tekstu na przykładzie materiału stymulującego (teksty cywilizacyjne, piosenki, krótkie filmy video) w korelacji z treściami podręcznika kursowego "Nuovo Espresso 2" (unità 6-10).
Materiał leksykalno-gramatyczny obejmuje nastepujące zagadnienia:
1. kuchnia (rodzaje lokali gastronomicznych, tradycje i święta)
2. zdrowie (choroby vs zdrowy tryb życia, kondycja społeczeństwa)
3. przyszłość (plany zawodowe, wymarzona praca, parytet płci)
4. sfera uczuć (mentalność Włochów, oczekiwania i uprzedzenia, włoski savoir vivre)
5. mieszkanie/dom (idealne locum, zjawisko "mammismo")
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
fakultatywne
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA: ABSOLWENT
ma uporządkowaną wiedzę na temat języka włoskiego; zna zasady leksykalno-gramatyczne i fonologiczne języka włoskiego na poziomie B1+/B2 oraz zasady doboru środków do wyrażania określonych rodzajów informacji (m-W-1)
UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT
potrafi wyszukiwać, analizować, wybierać i wykorzystywać informacje z akademickich i popularnych źródeł i narzędzi, w tym zasobów internetowych (m-U-1)
potrafi posługiwać się językiem włoskim w mowie i piśmie na poziomie B1+/B2 ze względną płynnością, poprawnością i skutecznością komunikacji w szerokim zakresie zagadnień ogólnych, kulturowych i biznesowych (m-U-2)
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne
konwersatorium:
- z elementami dyskusji;
- analizą tekstów z dyskusją;
- z udziałem pracy własnej studenta
- z prezentacją multimedialną
wykład konwersatoryjny
praca w grupach
Formy zaliczenia
kolokwia pisemne, egzamin
wykonanie pracy domowej
Podstawowe kryteria
ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych: kolokwium, aktywności, frekwencji na zajęciach
Praktyki zawodowe
nie dot.
Literatura
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
Di Francesco, Annamaria, Naddeo, Ciro Massimo, 2005: Bar ITALIA. Articoli sulla vita italiana per leggere, parlare, scrivere. Firenze: Alma Edizioni.
Mezzadri, Marco, Pederzani, Linuccio, 2007: Civiltà punto it. Civiltà e cultura italiana per ragazzi. Perugia: Edizioni Guerra.
Marin, Telis, 20024: Ascolto medio, Perugia: Edilingua.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
Jenerowicz Aldona, Carluccio Giori, 2003, Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne dla młodziezy szkolnej, studentów i nie tylko..., Poznań: Wagros.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: