Proseminarium licencjackie 1.S3.GS.35
Celem proseminarium jest zapoznanie studentów z wymogami jakim sprostać muszą ich przyszłe prace licencjackie oraz zarysowanie obszaru ich zainteresowań w kontekście ich tworzenia. Szczególnie ważne jest tu wykształcenie świadomości metodologicznej i zakreślenie granic materiału badawczego. W związku z interdyscyplinarnym charakterem studiów szczególny nacisk musi być położony na skorelowanie tematyki prac z metodologią.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
1 student zna podstawowe składowe rozprawy licencjackiej oraz jej strukturę (k-W-3)
2 wie, jakie metody i techniki badawcze powinien dobrać do wybranego przez siebie tematu, i w jaki sposób odpowiednio zaplanować harmonogram prac (k-W-4)
Umiejętności:
3 student potrafi praktycznie zastosować wiedzę zdobytą na zajęciach proseminaryjnych i seminaryjnych do przygotowania rozprawy licencjackiej (k-U-1)
4 rozwija analityczny sposób myślenia, potrafi określić konkretne zadania badawcze, dobrać metody i techniki ich realizacji (k-U-2)
5 umie zdobyć bazę materiałową swojej pracy, dokonać analizy materiału i opisać cały proces badawczy z należytą dbałością o zachowanie reguł stylu naukowego (k-U-3)
Kompetencje społeczne:
6 student ma świadomość rangi pracy licencjackiej (k-K-1)
7 respektuje prawa autorskie (k-K-2)
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Dyskusja i praca na zajęciach (efekty 1, 2, 3, 6);
Praca pisemna (efekty 3, 4, 5, 7).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen z pracy w trakcie kursu (50%) i pracy pisemnej (50%).
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
A1. wykorzystywana podczas zajęć
Boć J., Jak pisać pracę magisterską?, Wrocław 2006.
Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową, magisterską, doktorską. Wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Kraków 2001.
A2. studiowana samodzielnie przez studenta
Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 1996.
Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2010.
Gromadzona samodzielnie i z pomocą prowadzącego literatura dot. wybranych przez studenta zagadnień.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: