Kierunkowy przedmiot do wyboru 2: Architeksty w medium gier 1.S3.GS.39.2
Na zajęciach studenci zapoznają się z tekstami gier, które miały najważniejszy i najistotniejszy wpływ na rozwój poszczególnych gatunków. Uczestnicy kursu zapoznają się z architekstami w medium gier bez prądu: kolekcjonerskich gier karcianych, papierowych gier RPG, strategicznych gier bitewnych, a także gier wideo: strategicznych gier turowych, czasu rzeczywistego, FPS, fabularnych, hack and slash.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
1. w stopniu zaawansowanym najważniejsze dla poszczególnych gatunków i rodzajów gier tytuły oraz ich szczególnie wyróżniające się cechy (K_W01).
Umiejętności: absolwent potrafi
2. wskazać wpływ konkretnych gier oraz zastosowanych w nich rozwiązań w historii gatunków i całej branży gier (K_U02).
3. wyróżnić historię rozwoju konkretnych mechanik, wątków i motywów gier (K_U03).
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
4. świadomego spojrzenia na rozwój i historię medium growego wraz z jego rosnącą popularnością (K_K01).
Kryteria oceniania
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (50%) i pracy zaliczeniowej (50%).
Literatura
Mańkowski P., Wielka Księga Gier, Warszawa 2018;
Kushner D., Masters of Doom. O dwóch takich, co stworzyli imperium i zmienili popkulturę, tłum. M. Kosman,Warszawa 2020.
Ewalt D.M., Of Dice and Man. The story of Dungeons&Dragons and the people who play it, New York 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: